صفحات

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که دانشگاه آزاد چنان ریشه دوانیده که قابل صدمه زدن نیست




مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ شکایت، تکذیب و انتقاد
روز شنبه ۱۱ دی اعلام شد که شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران را به جرم "افترا و نشر اکاذیب" علیه مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، به تحمل ۶ ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.
اکبر هاشمی رفسنجانی و عبدالله جاسبی
اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که دانشگاه آزاد "چنان ریشه دوانده که قابل صدمه زدن نیست."
اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، از بانفوذترین مخالفان دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شود.
کاوه اشتهاردی در گفت وگو با خبرگزاری فارس از محاکمه دیگری در آینده نزدیک بر اساس شکایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: "چندان ضرورتی به تشکیل چنین دادگاهی نیست و قطعا قاضی رأی خود را از قبل صادر کرده است و دفاعیات من و نظر هیأت منصفه در این دادگاه مهم نخواهد بود".
روز سه شنبه ۱۴دی، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی، در مصاحبه با روزنامه شرق اعلام کرد که مهرداد بذرپاش، مدیرمسئول سابق روزنامه وطن امروز و کاوه اشتهاردی، مدیرمسئول روزنامه ایران برای پاسخ دادن به شکایت "دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام" به دادگاه مطبوعات احضار شده اند؛ آنان باید در روز ۲۶ دی از اتهام "نشر اکاذیب علیه اکبر هاشمی رفسنجانی" از خود دفاع کنند.
اما روز بعد دفتر مجمع تشخیص مصلحت با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول عمر خود تاکنون از هیچ شخص حقیقی و حقوقی و یا رسانه ای شکایت نکرده اند؛ لذا ادعاهای مدیران مسئول این دو نشریه به نقل از وکیل خانواده آیت الله هاشمی، نوعی تحریف سخنان وی محسوب شده و خلاف واقع است."
همزمان دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، با انتشار اطلاعیه ای در سایت اینترنتی او، اظهارات مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در مورد حمایت آشکار آقای هاشمی رفسنجانی از میرحسین موسوی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را "یک نمونه از صدها دروغ و خلاف گویی" توصیف و آن را تکذیب کرد.

هیچ نظری موجود نیست: