صفحات

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

امید به بهبودی گیفورد


                                   امید به بهبودی گیفورد






پزشک معالج نماینده مجروح کنگره آمریکا وضعیت او دلگرم کننده خوانده است. دکتر مایکل لمول، روز سه شنبه در مرکز پزشکی دانشگاه توسان ایالت آریزونا به خبرنگاران گفت «گابریل گیفورد بدون دستگاه نفس می کشد و به فرمان های ساده پاسخ می دهد.»  وی همچنین اضافه کرد درمان و بهبود نماینده دمکرات آریزونا طول خواهد کشید، و پزشکان تا زمانی که وضع او بدتر نشده، همچنان امیدوار هستند. دکتر لمول گفت «بخت زنده ماندن از چنین جراحتی بسیار اندک است، چه رسد به بهبود بیمار.»
گیفورد روز شنبه هنگامی که با جمعی از شهروندان حوزه انتخابیه خود در محوطه پارکینگ یک سوپر مارکت ملاقات می کرد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در این حمله شش نفر، از جمله یک قاضی فدرال کشته شدند. جیرد لافنر، ۲۲ ساله، متهم به قتل روز دوشنبه برای بازجویی به اتهام تیراندازی و قتل در میان تدابیر امنیتی شدید و در حالی که دست و پاهایش به زنجیر بسته شده بود، وارد دادگاه در فینیکس شد. وی ممکن است به زندان ابد یا مرگ محکوم شود.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه برای حضور در مراسم یادبود قربانیان تیراندازی به آریزونا می رود. در چندین ویدیو در یوتیوب، شخصی که با عنوان «تیرانداز متهم» به انتقاد از دولت پرداخته و پیشنهاد داده  واحد پول جدیدی تهیه شود. مقام های پلیس در باره این ویدیوها در حال تحقیق هستند.
گیفورد یکی از ۱۰ دمکرات مجلس نمایندگان بود که ماه پیش به دلیل حمایت از قانون اصلاح سیستم بیمه درمانی مورد آزار قرار گرفتند. او در انتخابات ماه نوامبر برای سومین بار به نمایندگی مجلس نمایندگان برگزیده شد

هیچ نظری موجود نیست: