صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

در دیدار امروز صدراعظم آلمان و ده تن وزیرانش از اورشلیم، اوضاع مصر واتم ایران نیز مطرح می شود


آلمان موزیانه خود را به اتحادیه اروپا چسبانیده وبقول معروف هم ازتوبره میخورد وهم از آخور دولت خانم آنگلا مرکل درمورد ایران هم همین کار را کرد ظا هرا از حرکت ملت حمایت کرد وزیر جولکی با دولت کودتا قراردادهای آنچنانی بست حال مقاله زیر مشخص میکند که دولتهای آلمان فرانسه ایتالیا انگلستان وآمریکا چگونه بملتها خیانت میکنند


  
  

در حالی که چشمان جهانیان همچنان به مصر دوخته شده و مردم خاورمیانه، و به ویژه اسرائیل، ایران و کشورهای عرب اوضاع را به دقت و از نزدیک دنبال می کنند، و از آخرین گزارش ها چنین برمی آید که اوضاع در مقایسه با روزهای گذشته کمی آرام گرفته، اسرائیل امروز (دوشنبه 11 بهمن ماه – 31 ژانویه 2011) میهماندار یک رهبر مهم اروپائی و جهانی است.
سخن از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است که از هنگام آغاز ریاست، برای دومین بار به اسرائیل می آید. خانم مرکل این بار ده تن از وزیران کابینه را نیز با خود به اورشلیم آورده زیرا دو کشور قرارداد همآهنگی سیاسی امضا کرده اند و کابینه های دو کشور نشست مشترکی برگزار می کنند.
با آن که برنامه دیدار خانم مرکل از ماه ها پیش تدارک دیده شده و با آشوب در مصر و تونس ارتباطی ندارد – ولی رویدادهای این دو کشور (و به ویژه مصر) در گفتگوها به تفصیل مطرح می شود.
در عین حال، از آن جا که آلمان جزو کشورهای 1+5 در گفتگوهای اتمی با ایران است، و این مساله برای اسرائیل اهمیت حیاتی دارد، یکی از سه موضوع مهم مورد رایزنی را تشکیل می دهد.
راه های گسترش مناسبات اسرائیل و آلمان و تلاش دولت برلین برای تقویت امنیت نظامی اسرائیل نیز از جمله مطالب مهم مورد بحث می باشد.
«انگلا مرکل به اسرائیل و یهودیان توجه ویژه دارد»
دیدار خانم آنگلا مرکل از اسرائیل قرار بود ماه گذشته انجام گیرد – ولی گرچه کم کاری کارمندان وزارت خارجه در آن هنگام که موجب لغو دیدار در آن تاریخ شد، نتوانست آن را منتفی سازد و صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) در راس یک هیات ده نفره از وزیران کابینه خود به اورشلیم می آید. این شمار، نیمی از کل وزیران دولت آلمان است و از جمله وزیران کشور، کشاورزی و بازرگانی را شامل می گردد.
حدود سه سال پیش، هم زمان با جشن های شصتمین سالگرد استقلال دوباره اسرائیل، صدراعظم آلمان لازم دید سفر ویژه ای به اورشلیم داشته باشد و از آن جا که مناسبات فیمابین اهمیت والائی دارد، آنگلا مرکل پیشنهاد کرد که هر سال نشست های مشترکی بین وزیران دو کشور برگزار شود و امروز سومین سالی است که این همایش انجام می گیرد.
در همایش امروز قرار است از جمله یک برنامه مشترک همکاری در زمینه انرژی های بازیافتی و افزایش همکاری های علمی به امضاء برسد.
در پایان نشست مشترک وزیران اسرائیل و آلمان، در ساعات شامگاه امروز سران دو کشور کنفرانس رسانه ای مشترکی برپا خواهند کرد.
آلمان که خاستگاه نازیسم و صحنه جنایات هیتلر علیه یهودیان بوده، از دیرباز می کوشد این فجایع را جبران کند و گسترش مناسبات با اسرائیل و تقویت اقتصاد و امنیت این کشور را یکی از رسالت های خود می داند.
سفیر پیشین اسرائیل در آلمان امروز گفت: خانم مرکل با آن که در آلمان شرقی زاده شده و کمونیست ها می کوشیدند واقعیات هولوکاست را پرده پوشی کنند، و در مدارس و کتاب های آلمان شرقی هرگز گفته نشد که آلمان ها شش میلیون نفر یهودی را کشتند، خود را نسبت به اسرائیل بسیار متعهد می داند و از عمق جنایاتی که مردم کشور او علیه یهودیان روا داشته اند به خوبی آگاه است و در تلاش جبران آن می باشد.
جوانان آلمانی می خواهند جنایات پدرانشان را جبران کنند
در حالی که وزیران کابینه آلمان، در ساعات دیروقت امشب و در پایان همایش مشترک با همتایان اسرائیلی خود اورشلیم را ترک می گویند و به کشور خویش باز می گردند، آنگلا مرکل برای نشان دادن دلبستگی عمیق خود به اسرائیل، یک روز دیگر نیز در این کشور می ماند.
صدراعظم آلمان فردا (سه شنبه) با شماری از بازماندگان جنایات نازی ها دیدن خواهد کرد و همچنین با گروهی از جوانان آلمان که برای خدمت داوطلبانه و بشردوستانه به اسرائیل آمده اند دیدار ویژه ای خواهد داشت.
مقامات آلمانی گفتند: تصمیم خانم مرکل نشان اهمیت بسیاری است که او برای مناسبات با اسرائیل قائل است. حدود سه سال پیش هنگامی که او نخستین دیدار خود را از اسرائیل انجام داد، در پارلمان اورشلیم تاکید کرد که ملت نوین آلمان، هرگز اسرائیل را تنها نخواهد گذاشت.
جوانان آلمانی که مرکل فردا با آنان در اورشلیم دیدار می کند، عضو یک سازمان آلمانی هستند که درست پنجاه سال پیش برپا گردید و هدف اعضایش این است که از طریق انجام خدمات داوطلبانه و بشردوستانه به مردم اسرائیل، نشان دهند که آلمان عوض شده و نسل جوان نسبت به جنایات پدرانش شرمسار است و قصد جبران آن را دارد.
(محمود احمدی نژاد کوتاه مدتی پس از رسیدن به ریاست جمهوری، یک نامه شخصی برای سران آلمان فرستاد و ادعا کرد همه جنایاتی که به هیتلر نسبت داده می شود "جعلیات" ارتش متفقین و به هدف آن است که آلمان همیشه تحقیر شده بماند. احمدی نژاد که با این اقدام بسیار به دور از واقعیات و خارج از منطق و عرف دیپلماتیک، ناپختگی خویش و عدم درک روابط بین المللی را به اثبات رسانده بود، در ادامه نامه خود پرسیده بود "چگونه ممکن است که فرزندان، گناهان پدران را می پذیرند و از آن احساس شرم می کنند، و چرا در صدد تکذیب بر نمی آیند!)
سازمان آلمانی که اکنون پنجاه سال است فعالیت می کند،
אות הכפרה והשלום  Ot Hakapparah ve Shalom (نشان استغفار و آشتی) نام دارد که هر سال حدود سی نفر از جوانان داوطلب آلمانی را به اسرائیل می فرستد که به بازماندگان جنایات نازی ها و دیگر مردمان نیازمند در اسرائیل یاری می رسانند.
مرکل: «با سرکشی ایران، لحظه تعهد به اسرائیل نزدیک می شود»
یک سازمان آلمانی به نام "بمب را متوقف کنید" Stop the Bomb در سال های اخیر بارها این اتهام را عنوان کرده که کمپانی های کوچک و بزرگ آلمانی، علی رغم همه تحریم ها و باوجود سیاست قاطعانه ای که دولت آلمان در برابر جمهوری اسلامی ایران اجرا می کند، به داد و ستد گسترده با ایران ادامه می دهند.
سازمان نامبرده از دولت و کمپانی های آلمانی خواستار شده از این معاملات بازرگانی دست بردارند و از تقویت توان مالی جمهوری اسلامی ایران خودداری ورزند.
ولی شیمعون اشتاین، سفیر پیشین اسرائیل در آلمان که هفت سال در برلین خدمت کرده، این اتهام را که دولت آلمان در مورد تحریم ها علیه جمهوری اسلامی کوتاهی می کند، قاطعانه رد کرد و یادآور شد که آلمان نه تنها یگانه کشور خارج از اعضای دائمی شورای امنیت است که در گروه 1+5 عضویت دارد، بلکه در طول سال ها نشان داده که یکی از مخالفان سرسخت اتمی شدن ایران است.
خانم مرکل سه سال پیش هنگام دیدار از اورشلیم و در نطق تاریخی خود در کنست (پارلمان)، ضمن آن که در مرحله کنونی با گزینه نظامی علیه برنامه های اتمی ایران مخالفت ورزید، ولی گفت که آلمان هرگز اجازه نخواهد داد که رژیم ایران به تهدید اتمی علیه اسرائیل دست بزند.
صدراعظم آلمان، پس از شکست دور دوم مذاکرات اتمی در استانبول، نه تنها خواهان تحریم های گسترده تری علیه جمهوری اسلامی ایران گردید، بلکه به نزدیکان خود گفت "لحظه اجرای تعهدات نسبت به اسرائیل نزدیک می شود".
«پیام محرمانه اسرائیل به حمایت از رژیم مصر به دولتهای غربی»
مدیر دفتر بازرگانی مشترک اسرائیل و آلمان امروز (دوشنبه) گفت: این ادعا که آلمان همچنان به داد و ستد گسترده با جمهوری اسلامی ادامه می دهد و ظاهرا تحریم ها را نقض می کند، درست نیست.
گریشا الروعی، در ادامه سخنان خود گفت: جمع کل داد وستد بازرگانی آلمان با ایران در یازده ماه اول سال گذشته (2010) به ارزش 5ر3 میلیارد یورو بوده که بیشترین بخش آن خرید نفت و گاز صادراتی ایران توسط آلمان است و آن کشور تنها 800 میلیون یورو به ایران صادرات کالا داشته که آن نیز اکثرا دارو و آذوقه و مواد و مصالحی بوده که مورد نیاز ملت ایران است و موجب تقویت توان رژیم نمی شود.
الروغی افزوده گفت: با آن که آلمان بر گسترش تحریم ها (به ویژه پس از شکست گفتگوهای استانبول) پای می فشارد، ولی مایل به برقراری تحریم هائی نیست که به جای آن که رژیم را در تنگنا قرار دهد، موجب رنج و محنت ملت ایران شود.
با این همه، آگاهان سیاسی می گویند: در دستگاه دولتی آلمان، و حتی در کابینه آنگلا مرکل افرادی وجود دارند که با محدود ساختن هرچه بیشتر دادوستد بازرگانی با ایران مخالفت می ورزند.
یکی از نهادهای دولتی آلمان اخیرا سمیناری برای بازرگانان ترتیب داد که موضوع آن،  گسترش دادوستد با ایران، علی رغم ادامه تحریم ها (ولی بدون نقض آن ها) بود.
رویدادها مصر یکی از سه موضوع مهم مذاکرات امروز در اورشلیم است. آنگلا مرکل از سرکوب تظاهر کنندگان در مصر انتقاد کرده و خواهان آزادی زندانیان شده بود.
اسرائیل گفته است که از واکنش رسمی نسبت به رویدادهای مصر خودداری می کند – ولی اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.
با این همه رسانه های اسرائیلی امروز نوشتند که دولت اورشلیم پیام های محرمانه برای سران چند کشور اروپائی و غربی فرستاده و به آن ها هشدار داده است که نگذارند نظم کنونی در مصر برهم خورد و هرج و مرجی در آن کشور حکمفرما شود که ممکن است پیامدهای وخیم داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: