صفحات

۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

برکناری فله ای مشاوران محموداحمدی نژاد


به روز شده:  18:48 گرينويچ - 02 ژانويه 2011 - 12 دی 1389


برکناری همزمان چهارده مشاور رئیس جمهور در ایران

بعضی از مشاوران برکنار شده، وزرای سابق و برکنار شده اقای احمدی نژاد بودند
محمود احمدی نژاد روز شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ همزمان ۱۴ مشاور خود را از سمت مشاورت رئیس جمهور برکنار کرد.
مهدی کلهر، مشاور سابق رسانه ای رئیس جمهور و یکی از مشاوران برکنار شده، به خبرگزاری مهر گفت در جلسه روز شنبه، آقای احمدی نژاد از زحمات چهارده نفر از مشاورانش تشکر کرده و آنها را از کار برکنار کرده است.
به گفته آقای کلهر، ۱۴ مشاوری که از سمت هایشان برکنار شده اند، این افراد بوده اند: مهدی کلهر (مشاور رسانه ای)، داوود دانش جعفری (مشاور عالی اقتصادی)، کاظم وزیری هامانه (مشاور امور نفت و گاز)، مهدی چمران (مشاور امور شوراها)، محمد رویانیان، محمدجواد حاج علی اکبری (مشاور امور جوانان)، سوسن کشاورز (مشاور امور تعلیم و تربیت)، علی اصغر زارعی (مشاور فرهنگی)، ابوالفضل توکلی بینا (مشاور امور اصناف و بازرگانی)، محمدرضا اعتمادیان (مشاور امور اصناف و بازرگانی)، ستار وفایی، علی منتظری و مهدی مصطفوی.
تعدادی از این مشاوران در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده اند که تا پیش از این جلسه از تصمیم آقای احمدی نژاد به برکناریشان اطلاع نداشتند و در این جلسه هم دلیل این برکناری ها ذکر نشده است.
تعدادی از این مشاوران قبلا در دولت آقای احمدی نژاد مسئولیت هایی داشتند که بعد از برکناری به مشاورت رئیس جمهور منصوب شده بودند.
داوود دانش جعفری، وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی، کاظم وزیری هامانه، وزیر اسبق نفت، و محمدجواد حاج علی اکبری، معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان ملی جوانان از این جمله اند.
محمد رویانیان، رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی و رئیس فعلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است و مهدی چمران نیز در حال حاضر رئیس شورای شهر تهران است.
ابوالفضل توکلی بینا و محمدرضا اعتمادیان از اعضای موسس و شورای مرکزی حزب موتلفه هستند که در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز مشاور امور اصناف و بازرگانی رئیس جمهور بوده اند.
مهدی مصطفوی نیز از سال ۱۳۸۶ تا تیر ماه ۱۳۸۹ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود

هیچ نظری موجود نیست: