صفحات

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

متهم تیراندازی آریزونا در دادگاه حاضر شد


جارد لافنر، جوان ۲۲ ساله ای که متهم است در حین تلاش برای ترور یک عضو کنگره آمریکا، به بیست نفر تیرندازی کرده است، برای اولین بار در دادگاه حاضر شد تا در برابر اتهامات وارد شده از سوی مقامات فدرال قرار بگیرد.
جارد لافنر که لباس زندان به تن داشت، درحالی در یک دادگاه شهر فینیکس  حاضر شد که پابند داشت و سر او تراشیده شده بود. وی در دادگاه که به شدت تحت مراقبت نیروهای امنیتی بود گفت از حقوق خود آگاه است.
حضور لافنر در دادگاه دو روز پس از تیراندازی گسترده در شهر توسان ایالت آریزونا صورت می گیرد، حمله ای که شش کشته برجای گذاشت و گبریل گیفوردز یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت مجروح کرد.
خانم گیفوردز اکنون در بیمارستان بستری است و پزشکان شرایط وی را وخیم توصیف کرده اند. در رویداد روز شنبه شهر توسان، سیزده نفر نیز مجروح شدند.
پیشتر در روز دوشنبه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفت کشور همچنان در سوگ و شوک ناشی از تیراندازی مرگبار در ایالت آریزونا به سر می برد. آقای اوباما ساعتی پس از مراسم ادای احترام به قربانیان تیراندازی شهر توسان که با هدایت کاخ سفید و یک دقیقه سکوت همراه بود، این سخنان را بیان کرد.
در کاخ سفید آقای اوباما به همراه میشل اوباما، بانوی اول آمریکا لحظاتی را به یاد قربانیان تیراندازی روز شنبه  آریزونا در سکوت سپری کردند. کارکنان و بازدید کنندگان  نیزبر روی پله های ساختمان کپیتول ایستادند.
خانم گیفوردز ۴۰ ساله که در حال ملاقات با شماری از رای دهندگان بیرون از یک فروشگاه در شهر توسان بود، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت.
جارد لافنر در حال حاضر به یک فقره تلاش برای ترور عضو کنگره آمریکا، دو فقره قتل یک کارمند فدرال و دو فقره تلاش برای قتل یک کارمند فدرال متهم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: