صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

جعل دستخط دادستان کل و اجرای احکام جدید اعدام فساد دردادگستری اصفهان وسراسرایران


محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با رسانه ها افزایش جعل دستخط  و امضای مسئولان عالی حکومتی را تایید کرد و از مردم خواست «تا در دام افراد سودجو که با عنوان فرزند، مامور یا وابسته مسئول عالی کشوری خود را معرفی می‌کنند یا دست خط ارایه می‌کنند نیافتند.»
محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه همچنین با اشاره به جعل امضای یکی از مسئولان بلندپایه (که گفته شده امضای محمود احمدی نژاد را جعل کرده بوده) به دوازده سال و هشت میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.
محسنی اژه ای حتا به جعل امضای خودش توسط یکی از این افراد اشاره کرد و افزود: فرد مذکور با جعل دست خط من قصد دریافت یکی از پرونده‌های قضایی را داشت که بلافاصله دستگیر شد.
یک حقوقدان با اشاره به این گفته محسنی اژه ای آورده است: «دادستان کل کشور در این مصاحبه نگفت شهروندان ستمدیده از جور ماموران یا وابستگان مسئولان عالی کشوری چگونه می توانند اقامه دعوا کنند چه این افراد هویتشان جعلی باشد چه واقعی.»
دادستان کل کشور همچنین بر نفوذ یکی از این افراد در دادگستری کل استان اصفهان اشاره کرد که به گفته چندتن از حقوقدانان ساکن اصفهان فرد متهم به نقش رئیس دادگاه به صدور حکم بازداشت فرد یا اموال مردم به اخاذی می پرداخته.
فساد در دادگستری اصفهان
یک منبع محلی در باره افزایش جعل امضا و سند در استان اصفهان نوشته است: «صدور حکم دستگیری، ادامه بازداشت و حتا صدور حکم زندان برای تسویه حساب های شخصی و حل اختلافات شخصی و همچنین اخاذی از افراد متمول در بخش های قضایی استان اصفهان رواج یافته که تشخیص سره از ناسره، قاضی واقعی و یا کلاهبردار تقریبا غیرممکن شده است. زیرا در بسیاری موارد تنها جعل سند و امضا نیست، بلکه خود روسای دادگاه یا دادستان ها هستند که به جعل سند و صدور احکام تقلبی دست می زنند.»
دو اعدام و یک کشته در حین فرار و حکم قطعی چهار تن دیگر
محسنی اژه ای به رسم کنفرانس های مطبوعاتی اش که به گفته یکی از منتقدان همواره یکی دو حکم اعدام با خود همراه دارد، در این نشست نیز اجرای حکم اعدام دو تن از «اشرار» در کرمان و ایلام و کشته شدن یکی دیگر از این افراد در حین فرار در کرمان و صدور حکم قطعی برای چهار تن دیگر از «اشرار» در شهرکرد، قزوین و تهران خبر داد.
محسنی اژه ای همچنین از اجرای قطعی حکم اعدام یک شهروند دیگر به جرم جاسوسی برای اسراییل خبر داد و بر اجرای قریب الوقوع آن تاکید کرد

هیچ نظری موجود نیست: