صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

سیدعلی گدا وقتی حرفی نسنجیده میزند اینطور تودهنی میل میکند


خشم ممالک عربی به سخنان سران ایران که خیزش
مردمی مصر وتونس را الهام گرفته از خود می دانند

5 فوریه 2011
  
   عکسهائی از سرکوبگری های رژیم ایران، امروز در رسانه های عربی

تلاش سران جمهوری اسلامی ایران برای نسبت دادن خیزش های مردمی در مصر و تونس به "برکات انقلاب اسلامی ایران"، با ابراز خشم گسترده ای در داخل مصر و دیگر کشورهای عرب روبرو شد و نه تنها اخوان المسلمین مصر بلافاصله به سخنان علی خامنه ای واکنش نشان دادند و ادعای او را بی اساس دانستند، بلکه امروز (شنبه 16 بهمن ماه – 5 فوریه) نیز در رسانه های عربی، از خود مصر تا عربستان سعودی و کویت مقاله های شدیداللحنی علیه این ادعاها انتشار یافت.
لحن کلام در مقالات بر این استدلال است که چگونه رژیم ایران حرکت خودجوش مردم مصر را که خواسته های کاملا مدنی دارند به حساب خود می نویسند و این در حالی که در مصر و تونس مردم امکان یافتند به خیابان بیایند و خشم خود را فریاد کنند، ولی در جمهوری اسلامی ایران سرکوبگری در اوج خود قرار دارد.
در شماری از وبلاگ های عربی نیز مطالب شدیدی علیه حکومت ایران و مذهب شیعه دیده شد که در یکی از آن ها به صراحت آمده است: رژیم شیعه ایران می خواهد با ترفند اماکن مقدس اسلامی را اشغال کند و بر آن ها تسلط یابد.
شدیدترین واکنش ها علیه ادعاهای حکومت ایران، امروز در سه روزنامه الاهرام (مصر) و الوطن (کویت) و السیاسة دیده شد.
حکومت ایران که تشنه نشان دادن موفقیت است،
می کوشد بر گرده خیزش مصر و تونس سوار شود
علی خامنه ای در خطبه نماز جمعه ادعا کرد که رویدادهای مصر نشأت گرفته از انقلاب خمینی در ایران است. پیش از او شمار دیگری از سران رژیم ایران ادعاهای مشابهی عنوان کرده و حتی حسین نوری همدانی پس از رویدادهای تونس گفته بود: صدای پای آمدن امام زمان شنیده می شود.
پیش از مقاله ها و واکنش های خشمگینانه امروز در برخی از رسانه های عربی نسبت به این سخنان، خود گروه اخوان المسلمین مصر نیز روز گذشته (جمعه) بیانیه کوتاهی انتشار داد که در آن تاکید کرد که رویدادهای مصر را نباید انقلاب اسلامی توصیف کرد، زیرا این خیزشی است که همه اقشار مردم مصر از مسلمان و قبطی در آن سهم دارند و همه گونه افکار سیاسی در آن بازتاب می یابد.
این بیانیه اخوان المسلمین در واقع یک سیلی سیاسی به گوش سران حکومت ایران بود که چنین ادعائی مطرح ساخته اند.
سید علی خامنه ای در خطبه روز گذشته خود گفته بود: «مردم (ایران) پس از سال ها مجاهدت مشاهده می کنند که انعکاس صدای آن ها، فریاد مظلومانه و قدرتمندانه آن ها، امروز در مناطق دیگری از دنیای اسلام با قوت و قدرت شنیده می شود».
خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه گفت: «حوادث تونس و مصر و برخی کشورهای دیگر نشان بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب ملت ایران بوده که امروز خودش را نشان می دهد».
خامنه ای از ارتش مصر خواستار شده بود از معترضین جانبداری کند و گفته بود که باید یک حکومت اسلامی در مصر برپا شود. او این بخش از سخنان خود را به زبان عربی و از روی متنی که قبلا برایش تهیه شده بود خواند و خیزش مصریان را "تداوم انقلاب اسلامی ایران" دانست.
احمد ابوالغیط وزیر خارجه مصر پریروز با صراحت از حکومت ایران خواسته بود از دخالت های فتنه گرانه در امور آن کشور خودداری ورزد. ابوالغیط در مصاحبه ای که در روزنامه الشرق چاپ قطر انتشار یافت گفت: «حکومت ایران حق ندارد در امور کشورهای عرب و منطقه خلیج (فارس) دخالت کند». وزارت خارجه ایران در واکنش، کوشید مصر را از اسرائیل بترساند و در پاسخ خود گفت "بهتر است به جای این سخنان که به سود دشمن است، ابوالغیط نگران امنیت و حقوق مصر باشد که مرتبا از سوی اسرائیل نقض می شود!!"
«خیزش مردم مصر را به خود نسبت می دهند،
وهمزمان مردم ایران را بیرحمانه سرکوب میکنند»
روزنامه الاهرام چاپ قاهره که مهمترین روزنامه مصر تلقی می شود، در بالای صفحه اول امروز خود با عنوان درشت نوشت: «وضع مسخره ای پیش آمده که حکومت ایران، اخوان المسلمین و ایالات متحده برای تسلط بر قدرت در مصر، با یکدیگر به رقابت شدید پرداخته اند.»
این روزنامه فاش ساخت که در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر، شماری از افراد نفوذی جمهوری اسلامی ایران و حماس شناسائی و بازداشت شده اند. ولی درباره آن توضیح بیشتری نداد.
پیش از آغاز اعتراض های مردمی در مصر، مقامات امنیتی آن کشور در ماه های گذشته خبر داده بودند که ده ها تن از عوامل نفوذی حکومت ایران و حزب الله لبنان را شناسائی و بازداشت کرده اند. برخی از این افراد در روزهای اخیر از زندان های مصر گریخته اند.
فوآد الهاشم یکی از روزنامه نگاران پرنفوذ جهان عرب نیز امروز (شنبه) در روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت: امیر قطر (از طریق تلویزیون الجزیره) همراه با حکومت ایران و حزب الله لبنان علیه مردم مصر و حکومت آن کشور اعلام جنگ کرده اند.
الهاشم در مقاله شدید اللحن خود علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله نوشت: «بهتر آن است که پیش از دخالت در اوضاع دیگران، به داخل خانه خویش بنگرید که در آن جا چه می گذرد. شما مردم ایران را سرکوب کرده و تظاهرات گسترده آنان را نادیده گرفته و با بی رحمی سرکوب کرده اید».
در ادامه این مقاله در روزنامه کویتی الوطن آمده است: «در سراسر کشور مصر که هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد، تنها یک میلیون نفر به تظاهرات دست زدند – ولی نزد شما تنها در شهر تهران سه میلیون نفر در تظاهرات علیه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و با چه بی رحمی شما آن را سرکوب کردید».
فوآد الهاشم افزوده نوشت: «خیزش مردم در مصر برای تامین خواسته های شهروندی است و رنگ مذهبی ندارد»
احمد جارالله نیز که یکی از اندیشمندان و صاحب نظران مهم در کشورهای عرب محسوب می شود، امروز در روزنامه السیاسة نوشت: حکومت ایران و باراک اوباما در آمریکا تلاش می کنند موجب ویرانی و انهدام مصر گردند.
جارالله نیز در مقاله خود سخنان خامنه ای را مورد تمسخر قرار داد و نوشت «چگونه ممکن است که آن ها این خیزش را به خود نسبت می دهند و همزمان به سرکوب مردم ایران و ستمگری علیه آنان می پردازند؟» 
واکنش عربی:«حکومت شیعه ایران میخواهد
بر اماکن اسلامی و جهان اسلام مسلط شود»
واکنش در وبگاه های عرب زبان، امروز بسیار شدیداللحن تر از مطالبی بود که علیه ادعاهای سران جمهوری اسلامی ایران در شماری از روزنامه های عرب زبان انتشار یافت.
فردی با نام مروان السامرائی در وبلاگی نوشت: «مذهب شیعه می خواهد بر جهان اسلام مسلط گردد و یک دولت فارسی صفوی (اشاره به خاندان صفوی که شیعه را در ایران جایگزین تسنن ساختند) در عراق و اماکن مقدس شیعه در آن کشور برقرار سازد و از آن جا به حمله علیه جهان اهل تسنن دست بزند».
فرد دیگری نیز به نام ترکی الاول در همان وبگاه نوشت: حکومت شیعه ایران می کوشد سرزمین های مقدس اسلامی را اشغال کرده و آن ها را به تسلط خود در آورد.
در بخش پرسش و پاسخ گوگل به زبان عربی، امروز آمده است: الفرس (پارسیان) دورانی مصر فراعنه را به اشغال درآورند و خلفای فاطمی را که شیعه بودند بر آن کشور مسلط ساختند.
فردی نیز به نام آل تمیمی در همان وبگاه نوشت: مصر بزرگترین کشور اهل تسنن است که در برابر زیاده خواهی های حکومت ایران، در کنار عربستان سعودی قرار گرفت و پروردگار عالم مصر را از همه بلایا مصون دارد.
فرد دیگری با نام اسد الولید امروز نوشت: به پروردگار عالم سوگند، آنانی که از رفتن الرئیس مبارک سود خواهند برد همانا شیعیان هستند وشوربختانه اکنون اخوان (المسلمین) با این الروافض (رافضی ها) برای عملی شدن اهداف آن ها همکاری می کنند.
گفتنی است: یوسف قرضاوی مهمترین رهبر مذهبی جهان اهل تسنن که از قطر فعالیت می کند، و اخیرا حمایت قاطع خود را از خیزش مردم مصر و اخوان المسلمین بیان کرد، فردی است که سال گذشته شدیدترین بیانیه ها را در نکوهش شیعیان و مذهب شیعه انتشار داد که عملا کشتن آن ها را مباح دانسته بود.
آگاهان می گویند: اگر اخوان المسلمین در مصر قدرت را به دست بگیرند، به عنوان رقیب بسیار خطرناکی برای حکومت ایران که به هدف به دست گرفتن رهبری جهان اسلامی تلاش می کند، در خواهند آمد که سرمایه گذاری کلان ایران در سال های اخیر برای رسیدن به این هدف را به باد خواهد داد.
یک ایرانی نیز که نام خود را ذکر نکرد، در وبلاگی که دیروز (پنج شنبه) انتشار یافت نوشت: « ناراضیان مصری عمدتا” یا پیرو افکار اخوان المسلمین هستند و یا معتقدین به راه و روش جمال عبدالناصر . تفکرات اخوان المسلمین ریشه در عقاید سلفیون یا سلفی ها دارند . سلفی های شباهت زیادی به وهابی ها دارند و شیعیان را رافضی و منفور می دانند».
این ایرانی در پایان واکنش خود نتیجه گرفته نوشت: «در نتیجه بنده تصور می کنم جنبش اعتراضی اخیر در آن کشور – لااقل تا اینجای کار - ذاتا” ضد ایرانی هست».

هیچ نظری موجود نیست: