صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

گزارش العربیه درمورد بازداشت خانگی میرحسین موسوی


با عزل محافظان آن ها صورت گرفت

بازداشت خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد




دبی-العربیه.نت میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایران و زهرا رهنورد همسر او از چهارشنبه 16-2-2011 با قطع کامل ارتباط های آن ها با جهان بیرون و عزل محافظانشان، در بازداشت خانگی به سر می برند.

سایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی گزارش داده است که روند بازداشت خانگی این رهبر معترضان روز دوشنبه همزمان با تظاهرات معترضان در حمایت از انقلاب های تونس و مصر آغاز و روز چهارشنبه پس از صدور بیانیه موسوی در تشکر از حصور مردم، تکمیل شد. محافظان آقای موسوی عزل شده اند و محل آن ها توسط نیروهای جدید امنیتی که مشخص نیست وابسته به کدام نهاد هستند، اشغال شده است.

بنا بر این گزارش، حتی کیوسک سر کوچه منزل موسوی که همواره در آن یک نگهبان حضور داشت، خالی است و در ابتدای کوچه خودروی ون قرار داده شده به نحوی که هیچ کس امکان تردد را به ان ندارد.

کلمه به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که این اتومبیل ون، سرنشینانی دارد که صورت خود را با ماسک‌های مخصوص آلودگی هوا پوشانده‌اند و اگر کسی به سر کوچه مراجعه کند، به سرعت چند نفر از آن پیاده می‌شوند و فرد را مورد بازجویی قرار می‌دهند. شیشه‌های این ون کاملا سیاه است و درون آن اصلا دیده نمی‌شود.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز امکان برقراری تماس با آن ها را ندارند و ماموران امنیتی به دختران گفته اند که از سوی دادستانی مامور حصر آقای موسوی هستند. این ماموران اما از ارائه هر گونه کارت شناسایی خودداری کرده اند.

گزارش ها از افزایش شمار نیروهای امنیتی حاضر در اطارف منزل موسوی حکایت دارند به گونه ای که رفتگرهای خیابان نیز سرنشینان اتومبیل ون مستقر مقابل خانه صحبت می‌کنند و به شکل پنهانی از مراجعه‌کنندگان به کوچه عکس‌برداری می‌کنند.

هم اکنون اصلاح طلبان ایران از وضعیت سلامت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ابراز نگرانی می کنند و می گویند تنها ماموران امنیتی حاضر در محل مسئولیت سلامت و تامین مایحتاج روزمره آن ها را بر عهده دارند.

سایت کلمه همچنین نسبت به وجود سناریویی از سوی نهادهای امنیتی که آن را "خطرناک" توصیف کرد علیه جان موسوی و رهنورد هشدار داده است.

در ماه های اخیر بسیاری از افرادی که به دیدار موسوی رفته اند بازجویی شده اند.

این بازداشت خانگی با موجی که اصولگرایان حاکم بر ایران به منظور زمینه چینی برای محاکمه رهبران معترضان به راه انداخته اند همراه شده است. احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ایران در خطبه های امروز جمعه 18-2-2011 نماز جمعه تهران درباره محاکمه سران معترضان گفت: "من خیال می‌كنم كاری كه قوه قضائیه می‌تواند بكند این است كه باید ارتباط آنها با مردم را به كلی مسدود كند. درب خانه آنها مسدود شود، تلفن‌ آنها قطع شود، اینترنت آنها نیز قطع شود تا نتوانند پیامی بدهند و پیامی بگیرند و در خانه خود زندانی شوند."

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه ایران نیز نسبت به خطر تبدیل سران معترضان به قهرمان در صورت بازداشت و محاکمه هشدار داده بود.

هیچ نظری موجود نیست: