صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

امیر ارجمند در مصاحبه با "العربیه.نت": تاکید مشاورعالی میرحسین موسوی بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات یکشنبه


امیر ارجمند در مصاحبه با "العربیه.نت":

تاکید مشاورعالی میرحسین موسوی بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات یکشنبه

شنبه 16 ربيع الأول 1432هـ - 19 فوریه 2011م
دبی-العربیه.نت اردشیر امیر ارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایران در گفت و گو با " العربیه.نت " بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات روزیکشنبه 20-2-2011 تاکید کرد.

" شورای هماهنگی راه سبز امید" و دیگر گروه های اصلاح طلب ایرانی از مردم خواستند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.

دوشنبه 14-2-2011 معترضان ایرانی برای اعلام حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در تهران و شمار دیگری از شهرهای ایران از جمله اصفهان ، شیراز ، کرمانشاه، رشت و اهواز تظاهرات برپا کردند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان ایران درخواست صدور مجوز برای این تظاهرات را به وزارت کشور ارائه کرده بودند که مقام های مسئول به آن پاسخی ندادند.

با این وجود معتراضان ایرانی بر انجام تظاهرات اصرار کرده و اعلام کردند بر طبق مواد قانون اساسی تظاهرات مسالمت آمیز و بدون حمل سلاح نیاز به مجوز ندارند. اما تظاهرات اصلاح طلبان از سوی نیروهای امنیتی و نیروهای موسوم به لباس شخصی و همچنین بسیج سرکوب شد. حاصل این سرکوب کشته شدن دو نفر و دستگیری ده ها نفر دیگر بود.

امیر ارجمند درباره تظاهرات یکشنبه به " العربیه.نت " گفت : " مراسم روز اول اسفند برای بزرگداشت یاد شهدا و حفظ دستاوردهای 25 بهمن است. همه همراهان جنبش سبز باید با حفظ آرامش ، به صورت مسالمت آمیز، در چارچوب سنن حسنه ما در بزرگداشت حضور به هم برسانند و نکته ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم این است اجازه ندهیم نفوذی های خشونت طلب چه آن هایی که از جانب دولت هستند چه آن هایی که از سویی گروهک هایی هستند که هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارند و تنها به دنبال خشونت هستند، تجمعات و تظاهرات را از مسیر خود خارج کنند. بنابراین حفظ آرامش و مسالمت آمیز بودن تجمعات بسیار حائز اهمیت است."

نگرانی برای جان موسوی و رهنورد

مشاور عالی میرحسین موسوی در گفت و گو با "العربیه.نت" از وضعیت نگهداری میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد که در حبس خانگی به سر می برند ابراز نگرانی کرد.

میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایران و زهرا رهنورد همسر او از چهارشنبه 16-2-2011 با قطع کامل ارتباط های آن ها با جهان بیرون و عزل محافظانشان، در بازداشت خانگی به سر می برند.

امیر ارجمند در این باره گفت: " تظاهرات 25 بهمن یک پیروزی بزرگی برای مردم ایران و فعالین جنبش سبز بود و حضور میلیونی مردم لرزه بر اندام اقتدار گرایان انداخت.

تشدید فشارها بر میرحسین موسوی و مهدی کروبی ناشی از این ترس بزرگ هست. آقای مهندس موسوی و همسر ایشان در حال حاضر در بازداشت خانگی هستند. آن چه که برای ما بسیار نگران کننده است، نحوه تغذیه آن ها است چون ظاهرا غذای آن ها از طرف نیروهای امنیتی تامین می شود. ما نسبت به این مساله بسیار نگران هستیم و نمی دانیم آیا این دو نفر از این مواد غذایی تغذیه می کنند یا نه. به هر حال این دولت است که مسئول حفظ سلامت همراهان جنبش است."

عوامل بیگانه نزدیکان دولت هستند

اصولگرایان حاکم بر ایران همواره جنبش اعتراضی مردم ایران را که به "جنبش سبز" شهرت دارد، متهم به ارتباط با بیگانگان می کنند. اما اصلاح طلبان با نفی این ادعا کی گویند که نزدیکان دولت به سود بیگانگان عمل می کنند.

مشاورعالی میرحسین موسوی با تاکید بر استقلال جبنش سبزگفت: "جنبش سبز جنبشی کاملا مستقل است آن هم با حفظ اصولی که از ابتدا اعلام شده فعالیت می کند. این اصول عبارتند از حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و تحقق مطالبات مردم برای تامین حق تعیین سرنوشت. اتهاماتی که به صورت مکرر از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی حکومت القا می کند این است که علاوه بر زندانی کردن فیزیکی رهبران جنبش، آن ها را در افکار عمومی نیز به انزوا بکشاند. این تبلیغات نه تنها به هدف خود نخواهد رسید بلکه بیشتر رسوا کننده اقتدارگرایان است."

او همچنین خاطرنشان کرد: "اگر کسی به دنبال شناسایی دوستان و همراهان آمریکا و اسرائیل است، لازم نیست به خارج از ایران چشم بدوزد یا جنبش سبز را متهم کند. بلکه بهتر است به نزدیکان دولت و اطرافیان آن نگاه کند. و بهتر است به مدیر مسئول روزنامه ای که با پول مردم صادر می شود و کاری جز انتشار اخبار دروغ ندارد نظری بیفکند."

هیچ نظری موجود نیست: