صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

مشاوران موسوی و کروبی خواستار " پیوستن سپاه به مردم " شدند


معترضان برای تظاهرات فراخوان صادر کرده اند

مشاوران موسوی و کروبی خواستار " پیوستن سپاه به مردم " شدند

شنبه 16 ربيع الأول 1432هـ - 19 فوریه 2011م
دبی-العربیه.نت مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران معترضان ایرانی خواستار پیوستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به حرکت اعتراضی مردم شدند.

اردشیر امیرارجمند مشاور عالی میرحسین موسوی و سید مجتبی واحدی مشاور عالی مهدی کروبی شب گذشته از سپاه پاسداران خواستند که در اول اسفند به مردم بپیوندند.

این درخواست در حالی مطرح می شود که گزارش شده بود شماری از افسران ارشد سپاه پاسداران ایران در نامه که به محمد علی جعفری فرمانده کل این نیروی نظامی نوشته اند از او خواسته اند تا تضمین دهد دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان معترض را صادر نخواهد کرد. آن ها همچنین گفته اند که از برخورد خشونت بار با معترضان خودداری خواهند کرد.

امیرارجمند در گفتگو با سایت جرس گفت: "نگذارند تفکر مردم نسبت به کل سپاه تغییرکند و از یک نیروی حامی مردم به یک نیروی سرکوبگر تبدیل شود".

وی افزود: "بزرگداشت شهدای جنبش در یک مراسم غیردولتی و خودجوش و مردمی، خواست مشروع و عمومی است."

مشاور عالی موسوی درباره نامه منسوب به فرماندهان سپاه که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد گفت: "جدا از این که این نامه منسوب به افسران سپاه، حقیقی است یا نه، باید امیدوارم باشیم تا مردم همه سپاهیان را با یک چوب نرانند و از سوی دیگر امیدوار باشیم تا آن‌ها کنار مردم بایستند."

مجتبی واحدی مشاور عالی کروبی نیز در این باره با تأکید بر اینکه "سپاه، یکپارچه نیست" گفت: "بخشی از سپاه که سرکوبگر است رقیب مردم است و با روی کار آمدن حکومت مردمی، منافع مالی خود را در خطر می‌داند به همین دلیل دست به سرکوب می‌زند."

اصلاح طلبان ایرانی از مردم خواستند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: