صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

مصباح یزدی: معرفی کنندگان مکتب ایران، خودی نیستند


محمد تقی مصباح یزدی، از روحانیون ارشد طرفدار دولت ایران از مطرح کنندگان مکتب ایرانی به شدت انتقاد کرد.
مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، کسانی را که "بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند"، غیر خودی خواند.
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: "ای کسانی که ادعای خط امامی می کنید، امام راحل در کدام سخنرانی خود از اسلام نام نبرد و از ایران نام برد؟"
او با بیان این که در زمان حکومت سابق هم از این شعارهای ناسیونالیستی داده می شد، گفت: "پس تکلیف اسلام و انقلاب در این میان چه می شود؟"
اصولگرایان منتقد دولت در ماه های اخیر به شدت از مطرح شدن عبارت "مکتب ایرانی" توسط اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و یکی از نزدیک ترین یاران آقای احمدی نژاد، انتقاد کرده اند.
منتقدان می گویند که هواداران دولت با تأکید بر ملی گرایی ایرانی قصد دارند که آرای مخالفان حکومت مذهبی ایران را در انتخابات آینده ریاست جمهوری، به نفع طیف خود جذب کنند.
آقای مصباح یزدی با اشاره به سخنان کسانی که سست شدن احکام را مهم نمی دانند گفت که سوال اینست پس چه چیزی مهم است؟
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و هر کس از اسلام کج برود، ردش می کنیم."
این در حالیست که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران بارها در سخنانش به حمایت تلویحی از سخنان اسفندیار رحیم مشائی پرداخته است.
او در اسفند ماه سال گذشته گفته بود: "این که بر روی ایران تأکید می کنیم، یک نوع ناسیونالیسم خودخواهانه نیست، بلکه یک مسئولیت و مأموریت برآمده از یک تاریخ مقاومت و ایستادگی است".
"ای کسانی که ادعای خط امامی می کنید، امام راحل در کدام سخنرانی خود از اسلام نام نبرد و از ایران نام برد؟"
مصباح یزدی
علی مطهری، نماینده مجلس مطرح کردن بحث های "مکتب ایرانی، منشور نوروز و برتری نژاد ایرانی "را در "زمان اوج نهضت های اسلامی در منطقه" اشتباه دانسته و گفته بود که مبدع مکتب ایرانی رحیم مشائی است که آقای احمدی‌نژاد به دلیل "ضعف بینش اسلامی و ارادت به مشائی" آن را مطرح می کند.
"فتنه پس از انتخابات"
آیت الله مصباح یزدی، همچنین به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: "باید سالها بگذرد تا معلوم شود خداوند چه خطری را از سر اسلام و ایران رفع کرد."
او اضافه کرد: "ما نباید بگوییم تمام شده است، هنوز کسانی در سایت هایشان می گویند حکومت آیت الله خمینی، دیکتاتوری بود و ما به جای جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی می خواهیم."
طرفداران حکومت ایران، حوادث رخ داده پس از دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران را فتنه می نامند.

هیچ نظری موجود نیست: