صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

عربستان خطاب به ایران : قدرت نظامی ما را تست (آزمایش) نکنيد


RFI منتشر شده در (http://www.persian.rfi.fr)

عربستان خطاب به ایران : قدرت نظامی ما را تست (آزمایش) نکنيد
Created 2011-04-13 15:46
نوشتۀ شهلا رستمی
ایران
0
احمد القتان سفير عربستان سعودی در مصر، به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، در مصاحبه با شبکه ی الحيات تلويحاً ايران را تهديد به حمله نظامی کرد و گفت : اميدوارم ايرانی ها قدرت ما را امتحان نکنند. انها نبايد قدرت ما را تست کنند.
احمد القتان سفير عربستان سعودی در مصر، به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، در مصاحبه با شبکه ی الحيات گفت :" وضعيت ايران در منطقه به صورت وحشتناکی در آمده است. ما پيام قدرتمندانه و مهمی را به آنها منتقل کرده ايم: ما اجازه ی نقض امنيت کشورهای حاشيه خليج فارس را نمی دهيم. امنيت کشورهای حاشيه خليج فارس، خط قرمز ما در عربستان سعودی است. مطمئنا شما به ياد داريد که عربستان چگونه به حمله ی کويت پاسخ داد!
سفير عربستان سعودی در مصر، در ادامه ، تلويحاً ايران را تهديد به حمله نظامی کرد و گفت : اميدوارم ايرانی ها قدرت ما را امتحان نکنند. آنها نبايد قدرت ما را تست کنند. اگر آنها بخواهند کشورهای حاشيه خليح فارس را بی ثبات کنند، ما توانايی مقابله با ايران را دايم.
او افزود : ما در عربستان سعودی مخصوصا ملک عبدالله از زمانی که وی وليعهد بود تلاش کرده ايم که دست دوستی را به سوی ايران دراز کنيم به هر شکلی. اما متاسفانه، توطئه های ايران در کشورهای حاشيه خليج فارس هرگز تمامی ندارد.
سفير عربستان سعودی در مصر گفت : تا امروز، ایرانیان با توهم امپراطوری فارس زندگی می کنند. اظهارات اخير ايرانيان عجيب و غريب است. آنها عربستان سعودی را متهم به دخالت در امور بحرين کردند. اين حقيقت ندارد و من می توانم آن را ثابت کنم."
احمد القتان می گوید: اين اتهامات زمانی از سوی ايران متوجه عربستان می شود که ايران در حال مداخله در امور لبنان ، عراق، مصر و کشورهای حاشيه خليج فارس است.
احمد القتان می پرسد : اهداف ايران در ايجاد يک شبکه جاسوسی در کویت چه بود؟ ايران چندين سال است که جزيره های امارات را اشغال کرده است! و هنوز هم از هر نوع مذاکره ای در اين مورد سرباز می زند! و حتی داوری بين المللی را هم قبول نمی کند!
ايران در سال 1986 و 1987 دو بار به آسمان عربستان سعودی حمله کرد. ما به انها هشدار داديم و زمانی که برای سومین بار اين قضيه تکرار شد، ما هواپيماهای انها را زديم."
احمد القتان اضافه می کند: من فکر نمی کنم که سياست ايران با سياست مصر در يک خط است. ايران برنامه های خود را دارد. تنها چيزی که اين کشور(ایران) به ان اهميت می دهد دخالت در هر قسمت از کشورهای جهان عرب است. مصر هم اکنون دارد از اين قضيه رنج می برد. 
احمد القتان اضافه می کند: ما از دست ايرانی ها در فصل های مختلف حج خيلی رنج برديم و آزار ديديم! انها به عربستان می ايد و باعث اشوب در طول فصل حج می شوند
و در پاسخ به این که ايا ايران مسئول اشوب و تظاهرات در عربستان هم هست؟
سفير عربستان، بدون اشاره به درگيری های سنگين در کشورش که روزهای متمادی ادامه داشت، پاسخ داد:" کدام تظاهرات؟ همانی که 10 تا 15 نفر امدند؟!"
حشمت‌الله فلاحت‌پيشه نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي در واکنش به گفته های مقام سعودي عليه ايران گفت : "ما اين رفتار تحريك‌كننده عربستان را ‌كه بيشتر به يك جنگ رواني شبيه است، يك رفتار انتحاري در برابر ايران مي‌دانيم و به برادران عربستان توصيه مي‌كنيم كه در برابر ايران اقدام به رفتار انتحاري نكنند. او افزود عربستان حقير‌تر از آن است كه درباره ايران اسلامي صحبت كند."
وي افزود: "عربستان راهبرد ايران‌هراسي را در منطقه دنبال كرد و سعي دارد هر اتفاقي كه در منطقه رخ مي‌دهد را به ايران نسبت دهد، اما امروز آل‌سعود با مطالبه عظيم مردم خود براي آزادي‌هاي اجتماعي و سياسي مواجه است و اين يك چالش بزرگ براي عربستان محسوب مي‌شود.
*******

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه ، احمقی که مثلا نماینده مجلس است و بخود اجازه میدهد تا دری وری بگوید و مبارز بطلبد!! وزیرخارجه و سخنگویش هم خفقان گرفته اند؟ اینها تا میهن عزیز ما را به آتش نکشند دست از رفتار و گفتار احمقانه خود برنمیدارند! ولی نمیدانند آتش که گرفت قبل از هر کس همین افراد آتش افروز به آتش کشیده خواهند شد. - هاشم





هیچ نظری موجود نیست: