صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

فرانسه مانع از ورود مهاجران تونسی شد



به روز شده:  16:46 گرينويچ - 
مهاجران تونسی
هزاران نفر از مهاجران شمال آفریقا از راه دریا خود را به سواحل ایتالیا رسانده اند
مقامات فرانسوی در تلاش برای جلوگیری از ورود مهاجران تونسی، چندین قطار را که از ایتالیا عازم فرانسه بوده اند متوقف کرده اند.
یکی از سخنگویان شرکت راه آهن ایتالیا می گوید به این قطارها که سرنشینان شان را مهاجران و فعالان سیاسی حامی آنها تشکیل می دادند، اجازه ورود به خاک فرانسه داده نشده است
ایتالیا اخیرا برای هزاران نفر از شهروندان تونسی که در پی ناآرامی های اخیر از این کشور فرار کرده بودند، اجازه اقامت موقت صادر کرده است.
بر اساس چنین مجوزهایی، این مهاجران قادر خواهند بود در بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنند.
طی هفته های اخیر بحث هایی در مورد سرنوشت هزاران نفر از کسانی که در پی ناآرامی های اخیر در منطقه شمال آفریقا از کشورهایشان گریخته اند وجود داشته است.
در پیام اعتراضی که از سوی وزارت امور خارجه ایتالیا به دولت فرانسه تسلیم شده، این اقدام "غیر قانونی و در تناقض آشکار با موازین عمومی اروپایی" ارزیابی شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، فرانکو فراتینی وزیر امور خارجه ایتالیا از فرستاده خود در پاریس خواسته است که مراتب "اعتراض شدید" دولت ایتالیا را به دولت فرانسه ابلاغ کند.
ایتالیا طی هفته های اخیر به حدود ۲۶ هزار نفر از شهروندان تونسی اجازه اقامت موقت در ایتالیا داده است.
بستگان بسیاری از این افراد در فرانسه زندگی می کنند و دولت ایتالیا می گوید بر اساس توافقنامه هایی که بین برخی از کشورهای اروپایی در زمینه روادید وجود دارد، فرانسه موظف است به این مهاجران اجازه دهد وارد این کشور شوند.
در مقابل فرانسه اعلام کرده است در صورتیکه این مهاجران بتوانند اثبات کنند که امکان تامین مالی زندگی خود را دارند به آنها اجازه ورود به خاک این کشور داده خواهد شد.
در حال حاضر فرانسه گشت های ویژه ای را در مرز با ایتالیا مستقر کرده است که از زمان به اجرا گذاشتن قوانین ویزای شنگن چنین موضوعی بی سابقه بوده است.
در همین حال آلمان هم اعلام کرده است که تدابیر مشابهی را در مورد ورود این مهاجران به خاک خود مد نظر دارد.
اخیرا مشاجراتی بین کشورهای اروپایی بر سر سرنوشت این مهاجران و نحوه رسیدگی به درخواست اقامت آنها درگرفته است.
با وجودیکه نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه از جنبش های مردمی اخیر در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه دفاع کرده است، در تلاش است تا از افزایش مهاجرانی که از شمال آفریقا به فرانسه می آیند جلوگیری کند.
دو هفته پیش فرانسه و ایتالیا بر سر راه اندازی گشت ویژه دریایی و هوایی برای جلوگیری از ورود هزاران نفر از مهاجران غیرقانونی از تونس، مصر و لیبی به توافق رسیده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: