صفحات

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

برای انکه مملکتی را بویرانی کشید کافیست افرادی چون کامران داشجو دزد را وزیر علومش گذاشت

 وزير علوم: شوخی نداريم، معاند نظام نمی‌تواند عضو هيأت علمی دانشگاه‌ها شود
کامران دانشجو
کامران دانشجو

کامران دانشجو ضمن اعلام شاخص‌های جديد برای مؤسسات آموزشی غيردولتی گفت مخالفان حکومت جايی در دانشگاه‌های ايران ندارند. وی وضعيت حجاب در دانشگاه‌ها را نيز به باد انتقاد گرفت.

کامران دانشجو، وزير علوم جمهوری اسلامی ايران در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی غيرانتفاعی با بيان اين‌که اگر اقدامی در برخورد با مؤسسات غيردولتی صورت می گيرد بر اساس اصول است، گفت وجود ۳۰۰ مؤسسه آموزش عالی غيردولتی در کشور يک مشکل و مسئله است.

کامران دانشجو از ارزيابی و رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی غيردولتی خبر داد و افزود: پس از ارزيابی مؤسسات آموزش عالی غيردولتی حتا ممکن است برخی مؤسسات پلمپ هم بشوند. بنابراين وزارت علوم در ارتباط با مؤسسات آموزش عالی غيردولتی بر مبنای ارزيابی و رتبه‌بندی اقدام می‌کند.

وزير علوم گفت: برخی شاخص‌هايی که برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تعيين و جمع‌بندی می‌کنيم با شاخص‌هايی که دنيا دارند بر اساس‌شان رتبه‌بندی می‌کنند متفاوت است البته شاخص‌های آن‌ها را نيز داريم اما شاخص‌هايی که معادل فرهنگ بومی خودمان و جهان‌بينی توحيدی است را نيز در نظر می گيريم.

دانشجو در بخش ديگری از سخنان خود گفت: اگر در دانشگاه يا مؤسسه‌ای مشاهده کنيم که افرادی معاند نظام هستند جای اين افراد در دانشگاه نيست. وی افزود: چه کسی گفته آزادی مطلق ارزش است؟ آزادگی ارزش است.

آزادی از بند شيطان و عبد خدا بودن ارزش است. کامران دانشجو تأکيد کرد نظام جمهوری اسلامی ايران يک طرز تفکر دارد و در توضيح آن گفت: معاند نظام نمی‌تواند در اين کشور عضو هيأت علمی شود.

شوخی هم نداريم و شفاف هم از روز اولی که به وزارت علوم آمدم گفتم. معاند نظام را هم ما تشخيص نمی دهيم بلکه به هر حال مراجعی هستند که اعلام و مشخص می‌کنند. وزير علوم در اسفندماه سال ۱۳۸۸ نيز اعلام کرده بود پرسنل علمی که  با نظام هم‌سو نيستند و التزام عملی به ولايت فقيه ندارند
، اخراج خواهند شد.

دانشجو گفته بود: ما به دانشگاهيانی که تمايلات و فعاليت‌های‌شان با نظام جمهوری اسلامی هم‌سو نيست نيازی نداريم. با روی کار آمدن دولت دهم و کامران دانشجو به‌عنوان وزير علوم، روند اخراج استادان دانشگاه در ايران شدت گرفته است.

در سال گذشته از جمله محمد شريف، وکيل دادگستری و استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبايی؛ مرتضی مرديها، استاد فلسفه در دانشگاه علامه طباطبايی؛ علی‌اصغر بهشتی شيرازی، استاد ارتباطات در دانشگاه علم و صنعت، پروفسور محمد شهری، استاد مهندسی الکترونيک؛ و پروفسور تورج محمدی؛ اخراج شده‌اند.

همچنين بيش از ۵۰ استاد دانشگاه به‌شکل اجباری بازنشسته يا اخراج شدند که در ميان اين گروه نيز نام کسانی چون حسن نمک‌دوست تهرانی، اميرناصر کاتوزيان، هادی حکیم شفایی، رحمت‌الله باستانی، کريم مجتهدی، حسین جاودانی، علی شيخ‌الاسلام، حسن بشيريه، محمد عرفانی، ابوالقاسم گرجی، محمد آشوری، جمشيد ممتاز، محمدرضا شفيعی کدکنی و رضا داوری به چشم می‌خورد. کامران دانشجو در سخنان امروز خود وضعيت حجاب در دانشگاه‌ها را نيز مورد انتقاد قرار داد و آن را غيرقابل پذيرش خواند.

وی گفت: تا زمانی که کامران دانشجو در وزارت علوم است با رفتارهای غير اخلاقی و (عذر می‌خواهم) تبرج و سالن آرايش و ... که اصلاً در شأن دانشگاه نيست برخورد خواهد شد. دانشجو گفت: اين‌ها آزادی نيست بلکه شأن دانشگاه را از بين بردن است. دانشگاه در کجای دنيا "سالن مد" است.

ساده‌ترين نوع لباس‌ها را در دانشگاه‌های دنيا می‌پوشند. وقتی ما در نظام اسلامی صحبت از عفاف و حجاب می‌کنيم منظورمان فقط پوشش نيست بلکه حجاب نگاه، حجاب رفتار و حجاب گفتار نيز بايد رعايت شود. مسأله حجاب بار ديگر در روزهای اخير به موضوع سخنان مقامات ايرانی تبديل شده است.

روز دوشنبه گذشته سردار احمد روزبهانی، رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت برخی فکر می‌کنند که اقدامات پليس در رابطه با امنيت اخلاقی تعطيل شده در حالی‌که اين طرح با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح امنيت اخلاقی با کسانی که به صورت مانکن‌گونه ظاهر می‌شوند، پليس به صورت قانونی برخورد خواهد کرد. رئيس پليس امنيت اخلاقیگفت: اين موضوع که حجاب را در خيابان رعايت نکنند يعنی حقوق شهروندی را زير پا گذاشته‌اند

هیچ نظری موجود نیست: