صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

انتقاد تند احمد خاتمی از هاشمی رفسنجانی


احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران به انتقاد اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داده و گفته که دروغ است که مردم اعتمادشان را از دست داده اند.
به گزارش خبرآنلاین، آقای خاتمی روز یکشنبه پانزدهم خرداد در مهدیه تهران گفت که "متاسفانه برخی خودشان را تجلی نظام می دانند. وقتی می بینند مردم به آنها پشت کردند فکر می کنند مردم به نظام پشت کردند."
آقای خاتمی با مخاطب قراردادن آقای هاشمی رفسنجانی گفت که مردم نسبت به سیاسیون به خاطر عملکرد بدشان بی اعتماد شدند. در حالی مردم معیار دارند و معیار ارزیابی آنها "ولایت مداری" است و "هر کس ولایت مدار تر بود نمره بیشتری به آن می دهند و هر کسی زاویه گرفت نمره منفی می دهند."
آقای رفسنجانی ده روز پیش در یک سخنرانی با تاکید بر ضرورت حفظ اعتماد عمومی گفته بود که "اگر امروز بخواهیم نصیحتی بکنیم، این است که نظام، و به طور کلی همه، باید تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته است و به تردید افتاده اند، اعتماد آنها را برگردانیم و بین دولت و مردم، نظام و مردم، و حکومت و مردم صفا ایجاد کنیم".
او گفت که اگر مردم واقعیت را ببینند، "بر می گردند و لجبازی نمی کنند".
آقای هاشمی رفسنجانی که در دو سال گذشته عمدتا مواضعی نزدیک به معترضان اتخاذ کرده، با اشاره به خطر "دشمنان"، گفته بود که باید "در بین مسئولان آنقدر احساس وظیفه باشد که سرمایه مهمی که ما ۵۰ سال است به آن تکیه می کنیم (حمایت مردمی) را حفظ و تقویت کنند".
گروهی از اصولگرایان به شدت از آقای هاشمی رفسنجانی به دلیل همدلی با معترضان به نتایج انتخابات دو سال پیش انتقاد می‌کنند.
آقای خاتمی مردم را "سرمایه نظام اسلامی" خوانده و گفته که "در سی و دو سال گذشته تلاش شد تا مردم را از این نظام (جمهوری اسلامی) جدا کنند ولی نتوانستند."
احمد خاتمی از جمله روحانیون حامی محمود احمدی نژاد بود که پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، خواستار شدت عمل به خرج دادن علیه معترضان به نتیجه بحث برانگیز این انتخاب شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: