صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۹, پنجشنبه

نشریه سپاه: استفاده نکردن از عنوان 'امام خامنه‌ای' اشتباه بود


نشریه سپاه: استفاده نکردن از عنوان 'امام خامنه‌ای' اشتباه بود
به روز شده:  17:06 گرينويچ - دوشنبه 06 ژوئن 2011 - 16 خرداد 1390

آقای جوانی ریشه "اشتباه" را در زمانی می‌داند که مجلس خبرگان پس از درگذشت آیت‌الله خمینی، رهبر جدید را به عنوان "خامنه‌ای عزیز" معرفی کرد
سرمقاله تازه ترین شماره هفته‌نامه "صبح صادق"، ارگان سیاسی سپاه پاسداران، از امامان جمعه و رادیو تلویزیون حکومتی ایران خواست که از این پس از رهبر جمهوری اسلامی با عنوان "امام خامنه‌ای" یاد کنند.
این نشریه در شماره روز دوشنبه ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) نوشت باید با "صراحت و شجاعت" اعتراف کرد که هواداران حکومت ایران "اشتباه بزرگی" کرده اند که پس از درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۸، از آقای خامنه ای با عنوان "امام" یاد نکرده اند.
سرمقاله نشریه صبح صادق، که به قلم سرتیپ یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران نوشته شده است، در حالی منتشر می شود که در هفته های گذشته، بسیاری از مسئولان حکومت ایران بر اهمیت اطاعت کامل از رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرده اند.
این تاکیدات پس از آن شدت گرفت که در پی مخالفت رئیس جمهوری با حکم ابقای وزیر اطلاعات ایران توسط آیت الله خامنه ای، محمود احمدی نژاد و همکارانش به عدم اطاعت از ولایت فقیه متهم شده اند.
یدالله جوانی در سرمقاله امروز خود، سرآغاز "اشتباه" مسئولان حکومتی در عدم استفاده از عنوان "امام" برای رهبر ایران را زمانی دانست که مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۸، هنگام معرفی آقای خامنه ای به عنوان جایگزین آیت الله خمینی، از عنوان "خامنه ای عزیز" استفاده کرده است.
سرتیپ جوانی با تاکید بر لزوم جبران اشتباهی که به نظر وی تا کنون رخ داده، توصیه کرده است که "اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان امام خامنه‌ای یاد شود و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان برای مردم تبیین شود".
تاکیدات جدید بر جایگاه رهبری در ایران
در اظهار نظرهایی دیگر در مورد جایگاه آیت الله خامنه ای در حکومت ایران، اخیرا سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه گفته بود که "هر کس در هر طبقه و مقام و مسئولیتی که باشد باید در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرو آورد"، و علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران تخطی از فرمان ولی فقیه را در حکم مخالفت با فرمان "خدا و امام زمان" خوانده بود.
همچنین، احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد گفته بود که "چنانچه مسئولی از ولی فقیه اطاعت نکند، حکومت وی نامشروع است، حتی اگر تمام مردم به او رأی داده باشند؛" و کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران اظهارات "یکی از وزرا" را نقل کرده بود که گفته است که آیت الله خامنه ای حتی حق دارد همسر رئیس دولت را طلاق بدهد و در این صورت "رئیس جمهور نمی تواند به او دست بزند".
در همین ارتباط، محمدتقی مصباح یزدی نیز چندی پیش تاکید کرده بود که روسای جمهوری اگر منصوب رهبر نباشند "طاغوت" (حاکمی که مقابل خدا سرکشی می کند) هستند و اطاعت از آنان "حرام" است.
آقای مصباح یزدی در جای دیگری هشدار داده بود که مخالفت با ولی‌فقیه، همچون مخالفت با امامان شیعه و در حد شریک قائل شدن برای خدای یگانه است.
************

وقتی دبستان میرفتیم بما یاد میدادند که مذهب ما دوازده امامی و جهارده معصوم است!! خوب اینهم که بهم خورد و اکنون مذهب ما چهارده امامی و شانزده معصوم شده است! باز هم ناله کنید که در کشور گل و بلبل هیچ پیشرفتی حاصل نمیشود!! پیشرفت از این بیشترو مهمتر که از دوازده امامی یکباره پریدیم به چهارده امامی و تازه این اول کار است چه بسا امامان بیشتری هم در راه باشند!!- هاشم

هیچ نظری موجود نیست: