صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

هشدار احمدی نژاد علیه تمایل برخی به 'تنزل' رادیو تلویزیون دولتی


محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، گفته است که حد و مرزهای سازمان صدا و سیما به طور کامل تعیین نشده و بسیاری تمایل دارند که از آن برای پیشبرد منافع خود بهره برداری کنند.
او روز شنبه طی نطقی در کنفرانس "افق رسانه" مرکز همایش‌ های بین‌ المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، این سازمان را رسانه ای یگانه خواند و از عملکرد آن در مقابله با "هجمه های رسانه ای سلطه گران" تمجید کرد.
رئیس جمهوری ایران در عین حال هشدار داده است: "بسیاری از افراد دوست دارند صدا و سیما بلندگوی آنها بوده و آنها را تبلیغ و ترویج کند و نیز می‌ خواهند صدا و سیما را در حد یک حزب و یا سایت تنزل داده و پائین بکشند."
محمود احمدی نژاد در این خصوص به فرد با گروه خاصی اشاره نکرده است.
وی می افزاید که برخی نیز می خواهند دیدگاه‌ های تربیتی، اخلاقی، هنری و دینی آنها توسط این رسانه در نظر گرفته شود.
به گفته او: "بسیاری از حد و مرزها برای رسانه ملی تعریف نشده، ولی در عمل از صدا و سیما انتظار می‌ رود که آنها را در موسیقی، اخلاق، سیاست، رفتارهای اجتماعی، امور داخلی و خارجی رعایت کند."
رئیس سازمان صدا وسیما مطابق قانون اساسی ایران توسط رهبر جمهوری اسلامی تعیین می شود و به او پاسخگو است، اما بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی، شورای نظارت بر صدا و سیما نیز تشکیل شده، هرچند قانون ضمانت های اجرایی برای آن مشخص نکرده است.
نمایندگان مجلس ایران به تازگی به یک فوریت طرحی رای داده اند که در صورت تصویب نهایی، نحوه نظارت بر سازمان صدا و سیما که متشکل از شبکه های رادیویی و تلویزیون و یک روزنامه (روزنامه جام جم) در این کشور است، تغییر خواهد داد.
مخالفان دولت ایران به ویژه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، بارها از عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری تحولات دو سال گذشته ایران انتقاد کرده اند.
میرحسین موسوی دست کم در یک مورد از "رواج تهمت" در صدا و سیما انتقاد و این سازمان را به هم سویی با بیگانگان متهم کرده بود.
این در حالیست که برخی از مشاوران محمود احمدی نژاد نیز با انتقاد از "محدودیت" استفاده از رادیو و تلویزیون دولتی، خواهان اختصاص زمان بیشتری از برنامه های صدا و سیما به دولت بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست: