صفحات

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

یک روز پس از ارتکاب جرم دیپلمات ایرانی متهم به آزار جنسی کودکان در برزیل فرار کرد


مطبوعات برزیل روز جمعه 20 – 4 – 2012 اعلام کردند دیپلمات ایرانی متهم به آزار جنسی کودکان در یکی از استخرهای پایتخت یک روز پس از آزادی فرار کرد.

پلیس برزیل پیش از این اعلام کرد حکمت الله قربانی رایزن اول سفارت ایران در برازیلیا به اتهام آزار جنسی کودکان در استخر باشگاه " ویزینیانسا " بازداشت و پس از مشخص شدن وابستگی او به سفارت بر اساس قانون مصونيت دیپلماتیک آزاد شد اما پرونده وی به وزارت امور خارجه این کشور ارسال شد.

در حالی که گمانه زنی هایی در مورد احتمال اخراج دیپلمات ایرانی منتشر شده است مطبوعات برزیل اکنون می گویند وی یک روز پس از ارتکاب جرم خاک این کشور را ترک کرده است.

سفارت ایران در برازیلیا پس از منتشر شدن گزارش های فراوان در مورد این اتهام در بیانیه ای مسئله را " سوء تفاهم " اعلام کرده بود.

در این بیانیه آمده است:" سفارت اعلام می کند اتهام وارده به دیپلمات ایرانی صرفا سوء تفاهم و ناشی از اختلاف در مفاهیم فرهنگی است."

دینالدو ازیفیدو یکی از معروف ترین روزنامه نگاران برزیل در مقاله ای که در روزنامه " او استادو دی سان پائولو " منتشر شده است بیانیه سفارت ایران را " عذر بدتر از گناه " توصیف کرد.

او این سوال را مطرح کرد که " آیا مفاهیم فرهنگی و آداب و رسوم ایرانی ها به این وحشی 51 ساله متاهل و دارای دو فرزند اجازه می دهد به دختران بین 9 الی 15 ساله تعدى جنسى کند؟"

بر اساس مطبوعات برزیل دیپلمات ایرانی هنگام شنا به زیر آب می رفت و اقدام به آزار جنسی کودکان می کرد.

هنگام وقوع جرم حدود 10 کودک در استخر شنا می کردند و یکی از آنها که چندین بار توسط دیپلمات ایرانی مورد آزار قرار گرفت با صدای بلند فریاد کشید و سپس خانواده او به سمت وی شتافتند و پس از اینکه از ماجرا آگاه شدند دیپلمات و همراهش را به پلیس تحویل دادند.

بر اساس قوانین قضایی برزیل مجازات آزار جنسی کودکان 8 سال زندان است اما به دلیل مصونيت دیپلماتیک این حکم شامل حکمت الله قربانی نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست: