صفحات

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

تهديد روسيه به ايران در مورد پرونده اس ٣٠٠

به گزارش خبرگزاری اينترفکس از مسکو روزنامه کومرسانت روز جمعه نوشته است در صورتيکه ايران شکايت خود را در مورد عدم تحويل سيستم های دفاعی زمين يه هوای  اس ٣٠٠ پس نگيرد روسيه حمايت خود را از برنامه اتمی ايران، متوقف خواهد کرد.

روزنامه کومرسانت به نقل از يک منبع دفتر رياست جمهوری روسيه می نويسد: ما اين موضوع را برای ايران روشن کرده ايم که شکايت حقوقی به توسعه مناسبات دو کشور کمکی نميکند. اما درخواست های ما برای پس گرفتن شکايت با بی توجهی ايران روبرو شده است. برخورد جمهوری اسلامی به اين موضوع می تواند به اقدامات متقابل مسکو بيانجامد. روسيه آماده است حمايت خود را از برنامه اتمی ايران متوقف کند.

مقام کرملين به کومرسانت گفته است پيش از جلسه ای که شش ميانجی بين المللی قرار است در اين مورد تشکيل دهند مسکو باری ديگر هيئتی به تهران اعزام خواهد کرد و اگر دوباره ايران از انجام اقدام مقتضی امتناع کند جمهوری اسلامی بايد در صحنه بين المللی مسأله اتمی خود را به تنهايی پيش ببرد.

يک مقام وزارت امور خارجه روسيه در مصاحبه ای با کومرسانت تأييد کرد که از مدتها پيش از ديپلماتهای روسيه خواسته شده است اين برخورد را در ديالوگ خود با ايران دنبال کنند.

روزنامه می افزايد که ايران هم اکنون خيلی به حمايت نياز دارد. کاترين اشتون هفته گذشته اعلام کرده است که مرحله تازه گفتگوهای برنامه اتمی ايران در اواخر ماه اوت برگزار خواهد شد. اما کومرسانت می گويد تاريخ مشخصی هنوز تعيين نشده است.

يک منبع نزديک به آژانس بين المللی انرژی اتمی می گويد که در بيست و دوم ماه اوت قرار است گفتگويی ميان مقامات ايرانی و آژانس برگزار شود.  کومرسانت می گويد آينده مذاکرات شش قدرت بزرگ و ايران به نتايج اجلاس آژانس اتمی سازمان ملل بستگی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: