صفحات

۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

انفجار سلاح فوق سری آمریکا که سرعتش بالاتر از سرعت صوت است


یک جنگ افزار فوق العاده سری ارتش آمریکا 4 ثانیه پس از شلیک در منطقه آزمایش های موشکی در ایالت آلاسکای آمریکا، بامداد دوشنبه 25 آگوست منهدم شد.

به نوشته روزنامه بریتانیایی دیلی میل، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که منهدم شدن جنگ افزار پس از آن صورت گرفت که واحد نظارت، مشکلی در سیستم راه اندازی یافت.

این جنگ افزار سری بخشی از برنامه ساخت موشکی است که بتواند هدف مورد نظر را هر جای کره زمین که باشد، در کمتر از یک ساعت نابود کند. این موشک می تواند با سرعتی بیش از 5631 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

حادثه انهدام موشک که ساعت 4:00 بامدار به وقت شرق ایالات متحده رو داد، هیچ خسارت جانی در پی نداشت. به گفته مورین شومان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پرتاب موشک در مجتمع کودیاک ایالت آلاسکا صورت گرفت.

شومان در این باره گفته است: «باید تجربه را به پایان می رساندیم. جنگ افزار هنگام شلیک منفجر شد و در مجمع محوطه شلیک سرنگون شد. این حادثه به آسیب نا محدودی به محل سامانه پرتاب موشک در 30 کیلومتری شهرکودیاک وارد آورد.»

شومان افزود: «کارشناسان در ابتدای آغاز ماموریت، مساله ای غیر طبیعی یافتند؛ مساله ای که باعث شد تصمیم به منهدم کردن موشک برای حفظ سلامت عمومی بگیرند.»

به گفته کارشناسان آمریکایی، هدف از ساخت این نوع از موشک ها برای هدف قرار دادن اهداف تروریستی که توسط ماهواره ها شناسایی می شوند است. 

هیچ نظری موجود نیست: