صفحات

۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

فشارهای سپاه پاسداران بر روحانی و تهدید به بازداشت نزدیکان او



برخی گزارش ها از افزایش فشار سپاه پاسداران بر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران حکایت می کند. 

سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی از رهبران معترضان ایران که در حبس خانگی به سر می برد، این فشارها را دلیل عصبانیت های این روزهای حسن رواحانی دانسته است. 

حسن روحانی در دیدار اخیر خود با «سفرا و نمایندگان ایران» گفت: « یک عده به ظاهر شعار می دهند، ولی بزدل سیاسی اند. هروقت می خواهد مذاکره شود یک عده می گویند ما داریم می لرزیم. خب به جهنم! بروید یک جای گرم پیدا کنید برای خودتان. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده. ما چه کار کنیم؟»

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی عصبانیت رییس جمهوری ایران سخنرانی اخیرش، اطلاع وی از پروژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با هماهنگی «قرارگاه عمار» است.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به سایت سحام نیوز در این باره گفته است: «در روزهای اخیر، اطلاعات سپاه، فعالیت گسترده ای برای دستگیری یاران و مدیران نزدیک به هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی آغاز کرده است. این تلاش ها در راستای تشدید فشارها به آقای روحانی قبل از مذاکرات هسته ای در ماه نوامبر ادامه خواهد یافت. به طوری که سپاه، قصد دارد اسماعیل سماوی، خواهرزاده حسن روحانی را بازداشت کند.» 

بنا بر این گزارش ها همچنین فشارها بر مدیران و وزرای حسن روحانی برای تسلیم آن ها در برابر خواست های نهادهای نظامی، درحال تشدید است.

اسماعیل سماوی هم اکنون معاون رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است. 

به نوشته سحام نیوز، اسماعیل سماوی تا کنون توانسته است «جلوی حیف و میل میلیاردها تومان از بودجه بیت المال را دراین نهاد بگیرد.»
بنا بر این گزارش: «دولت محمود احمدی نژاد بودجه هنگفتی را برای این معاونت در دو دولت پیشین در نظر گرفته بود که این بودجه، صرف خرید مجلات و نشریات مختلف – که اغلب وابسته به نهادهای امنیتی – نظامی و روزنامه کیهان و.. بود می شد. مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل، وظیفه تهیه «بولتن های خاص» با استفاده از کارشناسان نهادهای امنیتی – فرهنگی وابسته به سپاه پاسداران و روزنامه کیهان را برعهده داشت.»

این منبع آگاه تاکید کرده است که اسمالعیل سماوی «توانست در مقابل صرف این هزینه های هنگفت، در معاونت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بایستد و دراین یک سال، با هزینه ای به مراتب کمتر از بودجه های اختصاص یافته گذشته، این مرکز را اداره کند. همین مساله یکی از دلایل خشم نیروهای مخالف حسن روحانی در نهادهای قدرت و باندهای رسانه ای آن ها شده است. به طوری که روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به باندهای قدرت نظیر کیهان و ندای انقلاب و … اقدام به تهیه گزارش از وی با نام اختصاری الف – س یاد کرده اند.»

این گزارش افزوده است که که در پی دستگیری «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران به همراه همسرش، سپاه پاسداران تلاش زیادی می کند که این خبرنگار را به اتهام «جاسوسی» جلوی دوربین های تلوزیونی بیاورد.

بنا بر این گزارش تلاش نهایی ماموران اطلاعات سپاه دراین است که «اسماعیل سماوی»، خواهرزاده حسن روحانی و رییس ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری را نیز به جرم ارتباط با وی دستگیر و برای او به اتهام ارتباط با«جاسوس دولت های متخاصم» پرونده سازی امنیتی کنند.

گفتنی ست جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست و همسرش یگانه صالحی در چند سفر حسن روحانی وی را همراهی کرده اند و گزارش ها و عکس های سفرهای او را تهیه و به خبرگزاری های جهانی مخابره کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: