صفحات

۱۳۹۳ شهریور ۲۲, شنبه

پرفسور مسعود انصاری اسلام شناسیکه نامش همیشه جاوید است از میان ما رفت



مرد نکونام نميرد هرگز
بنا بر ایمیل رسیده از جانب جاوید ایران 


غم انگیز و وحشتناک درگذشت دکتر مسعود انصاری اکنون به من رسید 

يک گنجينه خرد ديگر از ميان ما رفت.

اما بدترين خبر امروز سپتامبر13 درگذشت پرفسور مسعود انصاری است. گرچه هنوز نمی توان اين درگذشت را يک درگذشت معمولی دانست ولی ما دوباره یکی‌ از روشنگران فرهيخته و مبارز خود را از دست دادیم. ...

پروفسور انصارى ناهيد شيد = آدينه (٢١ شهريور2553  برابر با 12 سپتامبر 2014) بطور ناگهانی در گذشت. پروفسور مسعود انصارى يكى از نام آوران جنبش مبارزاتى رهايى از اسلام بود با پژوهش و كتابهاى بسيار خوب در مورد اسلام و محمد يکی از نستوه مبارزان ايرانی بود.

دکترمسعود انصاری دارای دانشنامه حقوق  دررشته قضایی از دانشکده  حقوق وعلوم سياسی دانشگاه تهران، دانشنامه فوق  ليسانس در روابط  بين الملل  از دانشگاه لندن و سه دانشنامه دکتری است.  دو دانشنامه دکتری او در رشته علوم  سياسی يکی از دانشگاه  حقوق وعلوم سياسی دانشگاه تهران وديگری  از دانشگاه جورج واشنگتن آمريکا و سومين دانشنامه خودرا در رشته هيپنوتراپی از دانشگاه آمريکایی هيپنو تراپی آمريکن پاسيفيک دريافت داشته است.

او همچنين دارای دانشنامه دکترای ديگری از دانشگاه آمريکایی بيروت است.

دکتر مسعود انصاری دارای 35 کتاب (برخی در دو جلد) نوشته، برگردان کرده ويا پژوهش کرده است. کتاب های پروفسور مسعود انصاری در رشته های حقوق، علوم سياسی، روانشناسی، علوم اجتماعی، و به ويژه اسلام والهيات است. وی بيش از 300 نوشته پژوهشی روانی اجتماعی به زبان های پارسی، وانگليسی دارد- کتاب ناسيوناليسم او برنده جايزه بهترين کتاب سال در سال 1346 بوده است.

پروفسور مسعود انصاری عضو جامعه حقوقدانان بين المللی، جامعه دانشمندان علوم سياسی آمريکا، انجمن بين المللی جرم شناسی، هييت مشورتی انجمن آمريکایی هيپنوتراپيست های حرفه ای و سازمان آمريکایی Council of Professional Hypnosis Organizations   بود.

فرايند سالهای تدريس وپژوهش های پروفسور مسعود انصاری در دانشگاه های ايران، لندن، دانشگاه آمريکایی بيروت، دانشگاهی در ژاپن، دارای امتياز ها ودرجه های عالی بوده است.

وی صاحب جايزه Phi Beta Kappa  در سال 1987، وسه جايزه علمی President’s Award از سازمان علمی «NGH» در سال 1991 و دو جايزه از سازمان NATH  در سالهای 1995 و 1999 بود.

از کتاب ها و نوشته های ايشان میتوان:
ناسيوناليسم ومبارزات ضد استعماری کشورهای آفريقای شرقی
نقش روحانيت در تاريخ معاصر ايران
مرز های نو در روانشناسی
روانشناسی قمار بازی وعلل ودرمان آن
باز شناسی قرآن
کورش بزرگ و محمد ابن عبدالله
شيعه گری و امام زمان
روز قيامت در اسلام
الله اکبــــــــــــــر
کشتار 67
دادگاه عدل مردمی (نمايشنامه)
سرزمين محکوم
پول خون
اسلام ومسلمانی
قرآن وحديث در تصوير
وووو

۱ نظر:

babak371 گفت...

اخ.این خبر هم درست مثل خبر درگذشت رضا فاضلی منو بدجوری تکون داد.این بزرگ مرد با تالیفات و تحقیقات کم نظیرش یکی از تاثیر گذارترین افراد در وادی روشنگری و شناساندن چهره واقعی دین اسلام و متفرقاتش به اهل مطالعه و تشنگان فهمیدن حقایق بوده و هست و تا ابد الاباد خواهد بود.این افراد هرگز به واقع نمیمیرند بلکه تنها جسمشان دیگر بین مان نیست اما تا اثار زرینشان وجود دارد و تا وقتی کسی از این اثار اگاهی میگیرد و به حقایق پی میبرد به راستی زنده و تاثیر گذار و پاینده هستند.حقشان که بر گردن تک تک ما اگاهی گیرندگان و خوانندگان تحقیقات ایشان است حلال باشد.برای ارامش و شادی روح بزرگش دعا میکنیم اما نه به روش مسلمانان بیخرد موهوم پرست بلکه با تمام احساس و قلبمان به ان نیروی برتر و موثر در عالم هستی متصل میشویم و ارامش عزیز از میانمان رفته را به پاس خدمات و تلاشها و روشنگریها که ناشی از عشقش به وطنش و مردمش و همه انسانها بود از او طلب میکنیم و امید واریم که روزی نتیجه زیبای روشنگریهای این دانشمند فرهیخته و عاشق را در ایران عزیزمان به عینه مشاهده کنیم و انزمان قدر دان زحمات و خون دل خوردنهای این بزرگان و اندیشمندان که شالوده و اساس رسیدن به ان روز را بنا نهادند باشیم.
پروفسور انصاری تا ابد وامدار زحمات و تلاشهایی که برای روشنگری و اگاه سازی ما کشیدی خواهیم بود و بر ان دستانی که اینچنین زرفشانی کرده بوسه میزنیم و گرامیت میداریم.