صفحات

۱۳۹۳ مهر ۱۳, یکشنبه

پشت پرده "هدیه دادن" رژیم به ارتش لبنان


گزارشی از ایران پرس نیوز


ارتش ملی لبنان ابزار جدید جمهوری اسلامی برای حفظ شبه نظامیان حزب الله
وبلاگ دانشجو: تشکیلات پیچیده و مخوف و تا دندان مسلح شبه نظامیان حزب الله با رهبری که در مخفیگاهی در اعماق زمین زندگی می کند حاصل تلاش 35 ساله حکومت جمهوری اسلامی است. گروهی که به بهانه حفاظت از لبنان در مقابل اسراییل و با شعارهای ضد اسراییلی و دفاع از لبنان ایجاد شد، در حالی که در واقع ابزاری برای تحقق امال و اهداف حکومت جمهوری اسلامی برای استیلای آرام و بی سرو صدا بر کشور استراتژیک لبنان و ابزاری برای باجگیری از اسراییل و جهان غرب و نمایشی از اقتدار و رهبری جمهوری اسلامی بر جهان اسلام می خواست باشد. گروهی که خارج از کنترل دولت لبنان و بدون هیچگونه تعهد ملی و بین المللی بعد از تجهیز نظامی چند ده ملیارد دلاری جمهوری اسلامی در طی مدت متمادی؛ در سالیان گذشته با سوء استفاده از ابزارهای نظامی و مالی در صحنه سیاسی لبنان تلاش داشت تا دولت ملی را نیز به کنترل کامل خود درآورد و شعبه دوم حکومت ولایت مطلقه فقیه در راستای ایجاد حکومت جهانی ولی فقیه را در لبنان تشکیل دهد، اینک در معرض تندبادهایی متعددی قرار گرفته است اعم از:
1- بحران وجاهت ملی: بعد از مشارکت حزب الله در کشتار بیش از 160 هزار نفر از مردم مظلوم سوریه پا به پای حکومت جمهوری اسلامی و تحت سایه روسیه و کشتار مردم عراق و بر ملا شدن این وقایع برای مردم منطقه و لبنان، گروه حزب الله با بحران هویتی و مشروعیتی سنگین در داخل و خارج لبنان روبرو شده است.
2- تهدیدات نظامی: بعد از تشکیل گروه داعش که در واقع پاسخی بر تندروی حزب الله در کشتار مردم بیگناه سوریه بود اینک سایه سنگین گروههای سنی مذهب در داخل و خارج لبنان، حزب الله را در معرض نابودی و تهدید نظامی قرار داده است.
3- نگرانی حفظ تسلیحات: حکومت جمهوری اسلامی طی سالیان گذشته بیش از 200هزار موشک از انواع مختلف و سلاحهای گوناگون به لبنان و مناطق تحت کنترل حزب الله منتقل کرده است که در شرایط کنونی بشدت نگران حفظ و نگهداری آنهاست.
مجموع این مسایل حکومت جمهوری اسلامی را بر آن داشته است تا تلاش کند با تجهیز ارتش لبنان از آن بعنوان سپر دفاعی برای حفظ حزب الله در مقابل تهدیدات متعدد داخلی و خارجی استفاده کند و به حفظ سرمایه گزاری تروریستی 35 ساله اش در لبنان و سوریه بپردازد.
ولی آیا:
1-در شرایطی که جامعه جهانی به نبرد با داعش برخاسته است، از خطر بسیار بزرگ حزب الله برای استقلال لبنان و امنیت خاورمیانه چشم پوشی خواهد کرد و به آن نخواهد پرداخت؟
2-آیا دولت لبنان فریب این نقشه جمهوری اسلامی را خواهد خورد و بجای استفاده از شرایط فعلی و خلاص کردن لبنان از غل و زنجیر حزب الله، ارتش لبنان را ابزار سوء استفاده جمهوری اسلامی قرار خواهد داد؟
3- آیا دولت لبنان از شرایط فعلی برای رهایی و آزاد سازی سرزمین لبنان از اشغال حزب الله و خلع سلاح آنان و گسترش سطح نفوذ ارتش ملی لبنان بر سراسر خاک لبنان و تقویت حاکمیت ملی لبنان بهره نخواهد برد؟
4- آیا جامعه جهانی و شورای امنیت برای دفع این گروه تروریستی مخوف در شرایط مناسب مبارزه با تروریسم اقدامی نخواهند کرد؟
5- و آیا رسانه های آزاد جهانی با بیان حقایق این مهم به تقویت استقلال و حاکمیت ملی لبنان و رها سازی خاورمیانه و جهان از شر تروریسم حزب الله نخواهند پرداخت؟
به امید لبنانی رها شده از تروریسم حزب الله  

هیچ نظری موجود نیست: