صفحات

۱۳۹۳ مهر ۱۹, شنبه

واشینگتن نسبت به احتمال عملیات تروریستی داعش علیه کشورهای اروپایی هشدار داد

ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه 10-10-2014 اعلام کرد به احتمال زیادی گروه تروریستی" داعش" در واکنش به حملات هوایی ائتلاف بین المللی وهمپیمانان این کشور بویژه کشورهای اروپایی، به اقدامات تلافی جویانه ای علیه آنها دست بزند.

هشدار جدید آمریکا به دنبال اعلام جنگ این این کشور علیه داعش و القاعده و در چارچوب هشدارهای مکرر مقام های امنیتی واشینگتن نسبت به خطرات احتمالی هجوم گروه های تروریستی به منافع آمریکا در جهان، آسیا، خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا صورت می گیرد. 

جنگنده های ایالات متحده، برخی کشورهای عربی و غربی از ماه گذشته حملات خود را به مواضع داعش در سوریه و عراق را آغاز کردند.

این دومین هشداری است که وزارت خارجه آمریکا نسبت به خطر حملات "تروریستی" گروههای تندرو به منافع آمریکا و همپیمانانش داده است.

در دهم آوریل، سال جاری نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، منابع امنیتی این کشور به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد القاعده، داعش و دیگر شاخه های تروریستی وابسته به آن، برای انجام سلسله ای از اقدامات تروریستی علیه منافع آمریکا و کشورهای غربی در اروپا برنامه ریزی کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش خود گفته است که مقامات امنیتی واشینگتن بر این باورند که با بازگشت اعضای داعش از سوریه و عراق به غرب احتمال یک حمله تروریستی در اروپا افزایش یافته است."

هیچ نظری موجود نیست: