صفحات

۱۳۹۳ آبان ۹, جمعه

فرستاده ویژه سازمان ملل خواستار ایجاد مناطقی "امن" در سوریه شد



استفان دی مستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه روز پنجشنبه 30-10-2014 خواستار ایجاد مناطقی " امن " و خالی از درگیری و نزاع جهت ارسال کمک های انسانی به سوری ها آواره شد.

وی پس از پایان دیدارش با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" او برای صلح در سوریه طرحی ندارد، اما "طرح اقدام" به منظور کاهش درد و رنج مردم سوریه، پس از سه سال جنگ، برنامه اوست.

فرستاده ویژه سازمان ملل افزود :" شهر حلب می تواند جای مناسبی برای یک منطقه خالی از جنگ و درگیری باشد".

وی ادامه داد: "ما برای متوقف کردن جنگ و درگیری در منطقه حلب باید اقدام کنیم تا فرصتی برای بهبود وضعیت انسانی ساکنان آن مناطق داشته باشیم تا مردم آنجا احساس کنند که در شرایط امن زندگی می کنند".

با آغاز درگیری ها در سوریه، سال 2011 نیمسه شرقی شهر حلب در تابستان سال 2012 به کنترل مخالفان درآمد از آن تاریخ تاکنون این شهر تاریخی عملا به دومنطقه تقسیم شده است.منطقه غربی را نیروهای اسد و منطقه شرق را مخالفان اسد کنترل می کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل پیش از اینکه گزارش خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهی از ایران و روسیه که از رژیم اسد حمایت می کنند، دیدار کرده بود.

از سوی دیگر بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد، در واکنش به پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل، گفت:" که دولت متبوعش آماده است تا پیشنهاد دی مستورا ، را بررسی کند". 

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود :"البته ما خواستار اطلاعات بیشتری در باره جزئیات این طرح هستیم".

هیچ نظری موجود نیست: