صفحات

۱۳۹۳ آبان ۲, جمعه

باران اسيدى 1000 شهروند اهوازى را راهى بيمارستان كرد



بارندگی در اهواز یک‌هزار نفر را راهی مراکز درمانی کرد. اين براى دومين طى يك ساله گذشته است كه هزاران نفر به علت باران هاى اسيدى دچار مشكلات تنفسى وگوارشى مى شوند.


گزارش ها از اهواز حاكى است كه به دنبال بارندگی‌های دوشنبه شب گذشته ۲۹ مهر/۲۱ اکتبر سال جاری، حدود یک هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه جندی ‌شاپور مراجعه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: به دنبال بارندگی های دوشنبه شب گذشته تاکنون حدود یک هزار نفر با علایم بیماری های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مراجعه کردند.

دکتر 'ایرج نظری' روزچهارشنبه' در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیماران به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچ گونه بیمار بدحالی در هیچ کدام از بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری نشد.

وی گفت: هرچند که ممکن است تعدادی از این موارد نیز به علت حساسیت های معمول فصلی باشد ولی به علت اینکه بعد از بارندگی ایجاد شده ممکن است با موضوع بارندگی ارتباط داشته باشد.
نظری خاطرنشان کرد: بیمارستان های استان در همین راستا در حال آمادگی کامل هستند و جلسات متعددی نیز با حضور رییس دانشگاه در این ارتباط گرفته شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تمام نیازهای احتمالی نیز تهیه شده و تدابیر لازم برای وقوع بحران احتمالی اتخاذ شده است.
پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که بعضا از آن به عنوان باران های اسیدی نام برده شد شمار زیادی از شهروندان دچار مشکل تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های استان خوزستان بویژه اهواز مراجعه و مورد درمان قرار گرفتند.
در این سال بدنبال این حادثه مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل باران های اسیدی در اهوازند.


در هفته پیش از آن نیز مسئولان وزارت بهداشت گزارش داده بودند بیش از شش هزار نفر از مردم این شهر به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی شده و نیاز به درمان و مراقبت‌های پزشکی پیدا کرده‌اند.

به جز هوای آلوده، آب آشامیدنی اهواز هم ناسالم است و گل ولای و ذرات معلق فراوانی در آن وجود دارد. در سال‌های اخیر اعتراض‌های زیادی نسبت به وضعیت آب اهواز صورت گرفته است. در آبان ماه امسال و در جلسه شورای حفاظت کیفی آب رودخانه کارون که در حضور معصومه ابتکار برگزار شد، اعضای شورا تایید کردند آب شرب اهواز در حال حاضر حتی برای شست‌وشو نیز مناسب نیست، اما با این حال مردم اهواز ناچار به نوشیدن آن هستند. عباس پاپی زاده، نماینده دزفول در مجلس و عضو شورای کیفی آب کارون نیز، خواستار پرداخت سهم دو درصد آلودگی نفتی برای جبران خسارت‌های زیست محیطی در خوزستان شد.

هیچ نظری موجود نیست: