صفحات

۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

متهم بسیجی: هنگامی که زنی را با چاقو می‌زنم به آرامش می‌رسم

جوان بسیجی جهرمی که متهم به حمله با چاقو به چندین زن است، در اعترافات خود می‌گوید هنگامی که زنی را با چاقو می‌زند، به آرامش می‌رسد. 
طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حمله با چاقو به شماری از زنان در شهر جهرم، منتشر شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۵ نفر از این زنان دانشجو بوده‌اند. شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

دیری نپایید که خبر دستگیری ضارب زنان منتشر شد. با وجود این‌که مقام‌های مسئول سعی در شخصی جلوه دادن انگیزه ضارب دارند، برخی خبر‌ها حاکی از آن است که او بسیجی و پسر یکی از فرماندهان سپاه پاسداران است. 

ضارب محمد بهشتی فر۲۲ ساله و عضو بسیج «قطب آباد» از توابع جهرم است. گفته می‌شود پدر وی سرهنگ پاسدار جلیل بهشتی فر (جلیل اسفریزی) است که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد (روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) است. 

محمد بهشتی فر گفته که این اقدامات را پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است» انجام داده و هدف وی «اقدام عملی برای نهی ازمنکر» بوده است. 

در بازجویی‌های اولیه وی هدف خود از این اقدامات را مبارزه با بدحجابی ذکر کرده و گفته است اهداف وی زنان و دخترانی بوده‌اند که حجاب کامل با چادر نداشته و با مانتو بوده‌اند. 

اما به نوشته سایت خبری بازتاب، محمد رضا رضایی، نماینده جهرم در مجلس ایران روز یکشنبه ۳۰ نوامبر گفت: «انگیزه ضارب جهرم کاملا شخصی بوده است و هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است». 

این نماینده مجلس گفت پدر ضارب، که یک پاسدار در بسیج جهرم است، «بعد از اطلاع از ارتکاب جرم فرزندش» او را تحویل قانون داده است. 

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که حال چهار قربانی این جنایت رو به بهبود است و یکی از زنان جوان این حادثه وضعیت نامساعدی دارد. او درباره ماجرای شب حادثه گفت: «من ساعت هشت شب روز دوشنبه در حال برگشتن به خانه بودم. دقیقاً لحظه‌ای که می‌خواستم بپیچم داخل کوچه این اتفاق افتاد. یک موتورسوار به خودروی من نزدیک شد و به داخل خودرو اسپری پاشید، به‌طوری که چشمانم سوخت و به سرفه افتادم». 

او با اشاره به این‌که فکر می‌کرده قصد سرقت خودرو را دارد، گفت: «از ترس این‌که بیهوش نشوم نفسم را حبس کردم، سوئیچ را از خودرو برداشتم و از آن پیاده شدم و او نیز از موتور پیاده شد و به سمت من آمد». 

وی با اشاره به این‌که با صدای بلند فریاد می‌زده و کمک می‌خواسته، ادامه داد: «مدام تکرار می‌کرد اگر صدایت را قطع نکنی چاقو می‌زنم و من وقتی دیدم در دستش چاقو دارد ساکت شدم. با این حال ضربه محکمی به پهلویم وارد کرد و وقتی می‌خواست برود با چاقو ضربه‌ای نیز به دست راستم زد». 

این قربانی در رابطه با این‌که پلیس از اعتراف‌های این متهم چه می‌گوید، گفت: «متهم دراعتراف‌های خود گفته وقتی به زن‌ها چاقو می‌زنم به آرامش می‌رسم». 

همسر یکی از زنانی که از قربانیان این ماجرا بود در رابطه با روز حادثه گفت: «سه‌شنبه ‌شب هفته گذشته همسرم در بلوار مطهری جهرم در حال تردد بود که ناگهان فردی از داخل خودرو و از پنجره راننده با چاقو به پشت همسرم ضربه وارد کرد و به سرعت متواری شد». 

وی ادامه داد: «با توجه به پارگی مانتو و شلوار همسرم و خونریزی شدیدی که داشته مردم به کمک او رفتند، اما متهم از محل حادثه فرار کرده است». او با اشاره به این‌که اگر ضربه چاقو کمی عمیق‌تر بود امکان فلج شدن پا وجود داشت». 

مهر ماه گذشته نیز حملات اسیدپاشی به زنان در اصفهان، نگرانی‌ها و اعتراضاتی را به دنبال داشت. در جریان این حملات ۴ زن آسیب دیدند و شایعاتی در مورد ارتباط اسیدپاشی با نوع حجاب این زنان، مطرح شد. مقامات رسمی در ایران هر گونه ارتباط اسیدپاشی با امر به معروف و حجاب را رد کردند و آن را توطئه دشمنان عنوان کردند اما در عین حال اعتراضاتی در اصفهان و تهران نسبت به این اسیدپاشی‌ها برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست: