صفحات

۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

اختلاس؛ حمله مجدد روحانی به برادران قاچاقچی


روحانی امروز با حمله شدید به اختلاس گران و بدهکاران بانکی نزدیک به باندهای حکومتی گفت: عده‌ای هستند که با بهانه و نامی از تسهیلات بانکی استفاده کردند و گاهی نام‌های مقدس روی پروژه‌ها می‌گذارند و حتی برخی بانک‌ها وشعبه‌های بانک‌ها این کار را می‌کنند که باید خیلی از این کلمات و نام‌ها ترسید که برخی شرکت‌ها و صندوق‌ها از آن استفاده می‌کنند.
روحانی همچنین با حمله به برادران قاچاقچی (پاسداران) گفت: تحریم‌ها را از پیش پای مردم برمی‌داریم، البته ممکن است عده‌ای خوششان نیاید، آنها تعداد کمی را تشکیل می‌دهد چون می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این که آب صاف شود ناراحتند.
روزنامه جمهوری اسلامی نزدیک به رفسنجانی در سرمقاله امروز خود با عنوان "قدرت و نظارت" نشانه‌های بیشتری را برای معرفی سپاه پاسداران به‌ عنوان یکی از مهمترین مظاهر قدرت و فساد ارائه داد.
این روزنامه نوشت: رئیس‌جمهور در همایش "ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد" گفت: "اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سایت، روزنامه، خبرگزاری و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم که باشد فاسد می‌شود". هر چند رئیس‌جمهور روحانی از شخص یا نهاد خاصی در این بخش از سخنان خود نام نبرد ولی با توجه به مصادیقی از مظاهر قدرت که در سخنان وی به‌ویژه همین جمله آمد کاملاً مشخص بود که مصداق این سخن کدام نهاد است. در جمله رئیس‌جمهور اگر کلماتی از قبیل اسکله، فرودگاه، شرکتهای پیمانکاری و حاشیه امن را قرار دهیم، موضوع روشن‌تر خواهد شد.
این روزنامه حکومتی همچنین به دعاوی توخالی مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی اذعان کرد و نوشت: اگر از همان نخست با افراد متخلف در هر رده‌ای بدون ملاحظه برخورد جدی می‌شد، هرگز اختلاس‌ها و فسادهای 3هزار میلیارد تومانی و 9هزار میلیارد تومانی و 12هزار میلیارد تومانی صورت نمی‌ گرفتند و فاصله طبقاتی این همه زیاد نمی‌شد که هزاران نفر در تهران کارتن خواب باشند آن هم کسانی که در میان آنها نویسنده و هنرمند و افرادی با تحصیلات عالیه وجود دارند و در همان حال در همین تهران خانواده‌های اشرافی در آپارتمانهای 16میلیارد تومانی زندگی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: