صفحات

۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

یک دزد جانی دیگر سقط شد




رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که یک فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران در حمله هوایی یکشنبه ۱۸ ژانویه اسرائیل به منطقه القنیطره در بلندی‌های جولان سوریه، کشته شده است.
ساعاتی طول کشید تا منابع رسمی ایران این خبر را تایید کنند. اگر چه خبرگزاری رویترز در دقایق نخستین پس از حمله، از کشته شدن شماری از نظامیان ایرانی در حمله هوایی اسرائیل خبر داده بود. اما حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که صادر کرد، به اعلام نام ۶ تن از کادرهای خود که در حمله کشته شده‌اند، بسنده کرد.
روابط عمومی ساه پاسداران ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی از فرماندهان شجاع، مخلص و خردمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش آفرینی‌های مؤثر وی در دوران دفاع مقدس و سپس در فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد برای همیشه ماندگار و الهام بخش نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی خواهد بود.»
این بیانیه مدعی شده است: «گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار رشید اسلام محمد علی‌الله دادی در حین بازدید از منطقه «قنیطره» مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر این جنایت این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب الله به شهادت‌ رسیدند.»
این در حالی است که گزارش برخی رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که این افراد، در حال برنامه ریزی برای نصب سامانه موشکی در نزدیکی اسرائیل بودند.
خبر نصب سامانه موشکی را شبکه تلویزیون المیادین نزدیک به نظام سوریه و حزب الله، توسط یکی از کار‌شناسان خود، تایید کرده است.
پیش از انتشار خبرهای رسمی سایت اصولگرای «یزدی نیوز» در گزارشی که بامداد دوشنبه منتشر کرد، از کشته شدن، «سردار الله دادی» از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران و فرمانده سابق تیپ الغدیر یزد خبر داده است.
یکشنبه، هلیکوپ‌تر آپاچی اسرائیل، دو موشک به منطقه القنیطره در بلندی‌های جولان سوریه شلیک کرد.
حزب الله با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن شش تن از نیروهای خود را تایید کرد. از این میان ۲ تن از فرمادهان بودند که عبارتند از محمد احمد عیسى که از مسئول پرونده‌های سوریه و عراق در حزب الله است و جهاد مغنیه (فرزند عماد مغنیه فرمانده سابق نظامی حزب الله).
این بیانیه افزوده که عباس ابراهیم حجازی، محمد علی حسن أبو الحسن، غازی علی ضاوی، علی حسن ابراهیم دیگر نیروهای کشته شده حزب الله در جولان هستند.
سایت خبری «تابناک» هم در گزارشی، از وجود خبرهایی از کشته شدن اعضایی از سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست: