صفحات

۱۳۹۳ دی ۲۱, یکشنبه

واکنش هراس آلود رژیم ایران به گزارش اشپیگل


ایرنا: وزیر امور خارجه ادعای هفته نامه اشپیگل درباره کمک جمهوری اسلامی به سوریه برای ادامه فعالیت هسته ای را مضحک خواند و گفت این ادعا برای هراس افکنی و ایجاد زمینه جهت سیاست های غلط در سوریه است.
«محمد جواد ظریف» این سخنان را امروز در نشست خبری مشترک با «یانی کاسولیدی» وزیر امور خارجه قبرس مطرح کرد و گفت این ادعاها در راستای سیاست وحشت از برنامه صلح آمیز جمهوری اسلامی است.

مجتمع زیرزمینی در نزدیکی مرز لبنان

مجله آلمانی اشپیگل فاش کرد رژیم بشار اسد در حال ساخت یک مجتمع زیرزمینی برای فعالیتهای اتمی است. این مجتمع در یک منطقه کوهستانی به فاصله دو کیلومتری مرز لبنان است.
این مجله با اسناد ویژه‌ ای که به دست آورده بهمراه تصاویر ماهواره‌ ای و گزارش سازمانهای اطلاعاتی نوشته است: رژیم سوریه سوخت متعلق به سایت اتمی بزرگی که اسرائیل در سال 2007 آن را منهدم کرد به این سایت منتقل کرده است
‌ به‌ نوشته اشپیگل کارشناسان رژیم ایران و کره شمالی در این پروژه کار می‌کنند.

نگرانی پاسداران از گزارش اشپیگل

خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه پاسداران): یک نشریه آلمانی در گزارشی، مدعی شد دولت سوریه در تلاش برای پیشبرد برنامه هسته‌ای در این کشور است و در این زمینه اقداماتی صورت داده است.
نشریه آلمانی اشپیگل در این گزارش مدعی شده است که تأسیسات هسته‌ای سوریه در نزدیکی مرز لبنان واقع شده است. پیش از این اسرائیل نیز در سال 2007 با ادعایی مشابه، مناطقی در خاک سوریه را هدف قرار داده بودند.
این گزارش در حالی منتشر شده است که نشریه «اشپیگل» پیش از این هم سابقه زیادی در خبرسازی علیه جمهوری اسلامی و سوریه داشته است. در جریان چهار سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، این نشریه گزارش‌های بی‌پایه متعددی منتشر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: