صفحات

۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

صهیونیست دو دوزه باز ! هشدار موساد به آمریکا نسبت به تشدید تحریم‌های ایران

سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به آمریکا هشدار داده است که طرح تشدید تحریم‌های ایران می‌تواند در مسیر مذاکرات هسته‌ای با این کشور، مانع ایجاد کند.
این موضع موساد، به طور کامل با موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مخالف است که برای تشدید تحریم‌های ایران فشار می‌آورد. 
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سازمان اطلاعات اسرائیل به مسئولانی در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و همچنین اعضایی از مجلس سنای این کشور نگرانی خود را درباره احتمال تشدید تحریم‌های ایران، ابراز کرده است.

مارک کِرک سناتور جمهوری خواه و رابرت منندز سناتور دموکرات، طرحی برای تصویب در کنگره آمریکا تهیه کرده‌اند که برپایه آن در صورت دست نیافتن تهران و گروه ۱+۵ به توافق نهایی هسته‌ای تا پیش از ۳۰ ژانویه آینده، تحریم‌های اعمال شده بر ایران تشدید شود. 
نتانیاهو طرح کِرک-ممندز را تایید می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ خاطر نشان کرده است که موساد، هشدار خود را به هیئتی از کنگره آمریکا که هفته پیش به اسرائیل رفته بود، ابلاغ کرده است.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز چهارشنبه گذشته گفت که مسئولی در سازمان اطلاعات اسرائیل تاکید کرده است تشدید تحریم‌های ایران به مثابه «پرتاب بمب به مذاکرات» خواهد بود.
از سویی جان باروسو سناتور آمریکایی گفت که به همراه هیئتی از کنگره آمریکا به اسرائیل سفر کرده و متوجه شده که موضع مقام‌های اسرائیلی در قبال تحریم‌های ایران، همسان نیست.
مذاکرات ایران و ۱+۵‌ بر سر رسیدن به یک توافق جامعه پس از یک سال تلاش بدون رسیدن به این هدف نوامبر گذشته پایان یافت اما مذاکرات برای یک دوره هفت ماه تمدید شد. با این حال دو طرف سعی دارند گفت‌و‌گو‌ها را در گام اول برای رسیدن به یک توافق کلی در سه تا چهار ماه آینده به نتیجه برسانند.
غرب که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای می‌کند، علیه این کشور تحریم‌های سختی آغاز کرده است. در مقابل ایران بر صلح آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد.
آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می‌دهند.ا

هیچ نظری موجود نیست: