صفحات

۱۳۹۳ بهمن ۱۹, یکشنبه

اعزام شماری از جنگنده‌های اف- ۱۶ امارات به اردن


امارات متحده عربی شامگاه شنبه ۷-۲-۲۰۱۵ اعلام کرد، تعدادی از جنگنده‌های اف - ۱۶ خود را برای کمک به اردن در جنگ علیه داعش به این کشور می‌فرستد‎. 

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام» این اقدام به دستور شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، با هدف حمایت از تلاش‌های نظامی نیروهای مسلح اردن وشرکت فعال این کشور در ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه «تروریستی» داعش صورت گرفته است. 

یک مقام بلندپایه اماراتی به این خبرگزاری گفته است که این جنگنده‌های اف - ۱۶ در قالب یک اسکادران به اردن اعزام می‌شوند تا در جنگ علیه گروه «تروریستی» داعش که با ارتکاب جنایات‌های فجیع و زیرپا گذاشتن همه ارزش‌های دینی و انسانی باعث خشم و انزجار فرزندان ملت عرب شده است، شرکت خواهند کرد. 

به گزارش خبرگزاری «وام» ابتکارعمل امارات متحده عربی با هدف حمایت رسمی از موضع اردن و وچارچوب همکاری کشورهای عربی به منظور ریشه کن کردن «تروریسم» برقراری ثبات و امنیت برای منطقه، صورت می‌گیرد. 

از سوی دیگر، تلویزیون اردن روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور برای سومین روز متوالی مواضع گروه «تروریستی» داعش در سوریه را به شدت بمباران بمباران کردند. حسین مجالی وزیر کشور با تایید این خبر گفت: «اردن مصمم است تا نابودی کامل داعش در عراق و سوریه به حملات خود ادامه دهد.

هیچ نظری موجود نیست: