صفحات

۱۳۹۳ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

نتانیاهو: تلاش بین‌المللی بزرگی برای سرنگونی من در جریان است


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که «تلاش بین‌المللی بزرگی» برای شکستش در انتخابات اسرائیل که قرار است هفته آینده برگزار شود، در جریان است.
به گزارش روز سه شنبه ۱۰مارس رادیو ارتش اسرائیل، نتانیاهو این سخنان را دوشنبه در جمع اعضای حزب راستگرای ليکود که خود ریاست آن را بر عهده دارد، ایراد کرده است. این رادیو در تفسیر سخنان نتانیاهو، آن را اشاره ای به کمک‌های مالی خارجی به طرف‌هایی دانسته که برای تغییر دولت در اسرائیل تلاش می‌کنند.
برپایه قانون اسرائیل، احزاب سیاسی در جریان تبلیغات انتخاباتی، حق دریافت کمک مالی مستقیم از خارج ندارند. اما دریافت این کمک‌های خارجی از سوی موسسه‌های غیر انتقاعی که دیدگاه‌های سیاسی دارند مجاز است. مشاوران آمریکایی نیز از سال‌ها پیش به نامزدهای اسرائیلی، مشورت ارائه می‌دهند.
نتانیاهو، رقابت‌های انتخاباتی را «بسیار نزدیک» ارزیابی کرد و گفت: «تا کنون هیچ چیز تضمین نشده زیرا تلاش بین‌المللی بزرگی برای سرنگونی دولت لیکود در جریان است.»
نتانیاهو هفته گذشته در سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا که در آن علیه توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و دولت باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده سخن گفت، با تشویق شدید نمایندگان روبرو شد.
این سخنرانی بنا بر دعوت رهبران حزب جمهوری‌خواه ایراد شد؛ اقدامی که خشم کاخ سفید و نمایندگان دموکرات را برانگیخت.
منتقدان نتانیاهو او را به دخالت در سیاست‌های آمریکا متهم کردند. همچنین جمهوری‌خواهان به تلاش برای پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل متهم شدند.
نظر سنجی‌ها نشان از آن دارد که آرای حزب لیکود با اتحادیه صهیونیستی که نماینده چپ میانه است، نزدیک هستند. انتخابات اسرائیل قرار است ۱۷ مارس برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: