صفحات

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

عرضه و فروش هندوانه ایران در امارات متوقف شد

ملتی که هویت واصالت ملی خود را فراموش میکند و بجای دفاع از تمدن 7000 ساله خود به تقلب  و دروغ و حقه وریاکاری پناه میبرد وسوسیس و کالباس را بجای گوشت مرغ با گوشت گربه درست میکند هزار تقلب دیگر درمواد خوراکی بدون انکه از بخطر افتادن جان هم میهنانش دلنگرانی داشته باشد وخرافات جای عقلش نشسته است ومنتظر ظهور امام زیر خاکی خودش است لیاقت بهتر از اینها را نباید داشته باشد 
در پی دیده شدن سوراخهای مشکوک در هندوانه های وارداتی از ایران، کشور امارات موقتا ورود و عرضه هندوانه ایرانی را  در بازارهای تره بار این کشور  متوقف کرد. این سوراخها در یک محموله از هندوانه های وارداتی از ایران در هفته گذشته دیده شده است. 

به گزارش روزنامه اماراتی خلیج تایمز، شهرداری شارجه، یک محموله از هندوانه های وارداتی از ایران را هفته گذشته ضبط کرد. این هندوانه ها سوراخی قهوه ای رنگی داشتند و گمان می رود که این هندوانه ها عمدا سوراخ شده باشند. در سایتهای اجتماعی کشور امارات شایعات تایید نشده ای در باره تزریق سموم آفات نباتی به این هندوانه ها دیده می شود.


یک مقام عالیرتبه در سازمان بهداشت و محیط زیست امارات گفت که بازرسان شهرداری سوراخهای قهوه ای رنگی در این هندوانه ها مشاهده کرده اند. در برخی از این هندوانه هم خرده سنگهایی دیده شده است. 

این مقام گفت که شهرداری مشغول انجام آزمایش هایی برای چگونگی بوجود آمدن این سوراخها هستند، و "هنوز نمی توانیم وجود سم آفات نباتی در این هندوانه ها را تایید کنیم، تا نتیجه آزمایش ها مشخص شود." 

مقامات اماراتی از مردم خواسته اند تا مشخص شدن آزمایشها از مصرف هندوانه های ایرانی خودداری کنند، و هرگونه حالت غیرطبیعی در آنها را به مقامات شهرداری گزارش دهند. 

یک مقام شهرداری شارجه گفت که تاکنون 500 عدد هندوانه سوراخدار در منطقه مرکزی ضبط شده است. این مقام گفت: "این هندوانه ها وضعیت مشکوکی دارند." 

شهرداری دبی هم به تجار بازار تره بار هشدار داده که از عرضه هندوانه های ایرانی خودداری کنند و در غیر این صورت 20 هزار درهم جریمه خواهند شد. 

گفته می شود که احتمالا این سوراخها توسط یک حشره که روی پوست هندوانه می نشیند، بوجود آمده باشد. مقامات دبی هم از مردم خواسته اند تا روشن شدن نتیجه آزمایش ها از خوردن هندوانه تولید ایران خودداری کنند. 

توقف عرضه هندوانه ایران باعث افزایش قیمت این میوه در بازارهای امارات شده است. هم اکنون هندوانه تولید عمان و دیگر کشورها در بازار عرضه می شود، و تا پیش از این قیمت هندوانه در بازار بین 2 تا 3 درهم برای هرکیلو بود، ولی اکنون به 5 تا 6 درهم افزایش یافته است. 

یک میداندار پاکستانی گفت که ضبط هندوانه های ایران باعث ضرر به میدانداران شده و آنها با افزایش قیمت این میوه باید ضرر خود را جبران کنند.

هیچ نظری موجود نیست: