صفحات

۱۳۹۴ خرداد ۲۸, پنجشنبه

چماقدار رهبور ایران : سعید قاسمی: خامنه‌ای تحت فشار روحانی مجبور به قبول مذاکرات شد


سعيد قاسمی يکی از رهبران گروه حزب‌ الله ایران و از فرماندهان سپاه پاسداران می گوید که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور «تحت فشار» قرار گرفت و مجبور به قبول مذاکره مجدد با گروه 1+5 شده است.
گروه 1+5 را آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان تشکیل می دهد که طرف مذاکرات هسته ای ایران هستند.
به گزارش خبرگزاری اصولگرای «رسا» سعید قاسمی چهارشنبه 17 ژوئن گفته است: «اگر دولت ديگری با نگرش ديگری بود٬ هيچ وقت رهبر را تحت فشار اين مذاکرات نمی گذاشت تا رهبر بگويد من اميدوار نيستم.»
وی اضافه کرده است «ای کاش اين مسير از اول طی نشده بود٬ اما حال که اين مسير را می‌رويم، حداقل اين است که خطوط قرمز رهبر را رعايت کنيم و آن را نشکنيم.»
قاسمی افزوده است که که انتظار داشته وزارت امور خارجه ایران پس از سخنان رهبر درباره رد کردن مذاکره «تحت فشار» دست‌کم دو هفته مذاکرات را ادامه نمی‌داد.
بخشی از اصولگرایان ایران که به «دلواپسان» شهرت دارند، با مذاکرات اتمی تهران و گروه 1+5 مخالف هستند. آن ها تا کنون چندین تجمع و متینگ در مخالفت با مذاکرات برگزار کرده اند.
از سویی روح‌الله حسينيان٬ عضو «جبهه پايداری» جریان نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی روحانی تندروی نزدیک به رهبر ایران گفته است نيرو‌های انقلاب با «عقب‌نشينی» هسته‌ای مشکلی ندارند٬ بلکه مشکل آنها «جهان‌بينی» مذاکره‌کنندگان ايران است.
حسينيان گفته تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران به گونه‌ای اظهار‌نظر و رفتار می‌کند که از آن برداشت «تسليم و سازش» می‌شود.
وی قدم زدن محمد‌جواد ظريف وزیر امور خارجه ایران با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و برخی اظهارات حسن روحانی درباره مذاکرات را از مصاديق اين جهان‌بينی معرفی کرده است.
حسينيان اضافه کرده در جهان‌بينی مذاکره‌کنندگان ايران برای خداوند هيچ «جايی» در نظر گرفته نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: