صفحات

۱۳۹۴ خرداد ۱۶, شنبه

امام جمعه مشهد: آزادی‌خواه معرفی کردن خمینی تحریف است : راست گفته خمینی حیوانی بشکل ادم بود




احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، گفته است که معرفی آیت الله خمينی به عنوان «يک اسطوره آزادی‌خواه تاريخی» يکی از مصاديق «تحريف» شخصيت بنيانگذار جمهوری اسلامی است.
علم‌الهدی در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه مشهد اين مطلب را بيان کرده و افزوده اين نوع معرفی «امام» (لقبی که برای آیت الله خمینی در ایران بکار می رود) باعث می‌شود افراد هرگونه که می‌خواهند او را تفسير کنند.
وی بی‌آنکه نامی از اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس شورای مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، ببرد اضافه کرده برخی «که قبلا با امام رابطه داشتند٬ از انقلاب و تداوم راه امام و انقلاب خسته شده‌اند.»
به گزارش سایت تحلیلی دیگربان، امام جمعه مشهد اضافه کرده اين افراد هر چه به نظر خودشان است به عنوان نظر امام به ذهن مردم «قالب» می‌کنند که اين «تحريفی خطرناک» است.
وی افزود:«آقایی که روزی در خدمت امام بوده امروز می‌خواهد «مصالح سياسی خود را به اسم امام قالب کند».
علم‌الهدی اظهار داشت:«اين افراد اگر خسته شده‌اند، فاصله بگيرند، اما اين کار را نمی‌کنند،  زيرا قدرت ياب هستند و هرچه مطابق مطامع آنهاست به اسم امام قالب می‌کنند».
گفتنی است که آیت الله علم الهدی یکی از منتقدین جدی جریان دوم خرداد 1376 و دولت سید محمد خاتمی و جریانات سیاسی وابسته به وی همچون حزب مشارکت و جریان اطلاحات است. او از جمله کسانی بود که در سالهای پایانی دولت اصلاحات از محمود احمدی نژاد حمایت کرد.
علم الهدی در فروردین 1384 با حکم آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه مشهد منصوب و در سال 1386 به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری ، از خراسان رضوی انتخاب شد. او در جریان وقایع بعد از اعتراضات سال 1388 در باره نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در سخنرانی نهم دی همان سال در میدان انقلاب تهران، مهدی کروبی و میر حسین موسوی رهبران اصلاح طلب را «محارب» خواند.
علم الهدی از مدافعان سر سخت احمدی نژاد بود اما در سال های پایانی دولت وی به ویژه در دوره ی دوم ریاست جمهوریش، به یکی از منتقدین سیاست های دولت وی مبدل شد، موضعی که بسیاری آن را به تبعیت از موضعگیری آیت الله خامنه ای تفسیر کردند.

هیچ نظری موجود نیست: