صفحات

۱۳۹۴ خرداد ۲۳, شنبه

سفر هیئت اسرائیلی به آمریکا برای گفت وگو درباره پرونده اتمی ایران




یوسی کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل
یوسی کوهن مشاور امور امنیوسی کوهن مشاور امور امنیت ملی دولت اسرائیلیت ملی دولت اسرائیل

یک هیئت نمایندگی اسرائیلی به سرپرستی یوسی کوهن، مشاور امور امنیت ملی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، جمعه 12 ژوئن به منظور گفت و گو درباره پرونده اتمی ایران، راهی آمریکا شد.
سفر هیئت اسرائیلی به آمریکا در حالی صورت می گیرد که ضرب الاجل تعیین شده در 30 ژوئن برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق جامع هسته ای، در حال نزدیک شدن است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این سفر یوسی کوهن با سوزان رایس، مشاور امور امنیت ملی دولت آمریکا و همچنین دیپلمات‌های ارشد آمریکایی که در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت می کنند، دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیئت نمایندگی اسرائیل شامل کارشناسان شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع این کشور و همچنین کمیسیون انرژی اتمی دولت اسرائیل است.
سه شنبه گذشته ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با همتای اسرائیلی خود و همچنین موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل درباره پرونده اتمی ایران در تل آویو دیدار و گفت وگو کرد. همزمان روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد که رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در سفری محرمانه به اسرائیل با رهبران به ویژه مسئولان اطلاعاتی و نظامی این کشور درباره ایران بحث و گفتگو کرده است.
از پاییز 2013 گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، در حال انجام مذاکراتی با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور هستند؛ برنامه ای که از سال 2003 رابطه ایران و جامعه جهانی را پر تنش کرده است.
پس از توافق موقت نوامبر 2013 و توافق اولیه آوریل 2015، اکنون دو طرف تا 30 ژوئن فرصت دارند به توافق جامع و نهایی دست یابند.
در روزهای اخیر گزارش هایی از شنود مذاکرات هسته ای توسط سازمان های اطلاعاتی اسرائیل از راه کار گذاشتن ویروس در سیستم های کامپیوتری سه هتل میزبان مذاکرات در اروپا منتشر شد.

هیچ نظری موجود نیست: