صفحات

۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

دروغ میگوید : کلینتون: برکناری اسد از قدرت در سوریه باید اولویت داشته باشد



هیلاری کلینتون از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که برکناری بشار اسد از قدرت، از اولویت‌های او در سوریه است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کلینتون دوشنبه ۵ اکتبر در سخنانی تصریح کرد که ایالات متحده باید برای یافتن راه حلی دیپلماتیک به منظور پایان دادن به بحران سوریه تلاش کند، اما در این میان برکناری بشار اسد باید در اولویت باشد. 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا که هیلاری کلینتون در دوره نخست وزیر امور خارجه‌اش بود، سیاستی مردد در قبال بحران سوریه دارد. 

اگر چه اوباما و وزرای دولتش همواره بر ضرورت کناره گیری اسد از قدرت تاکید کردند و گفتند که او مشروعیت خود را از دست داده است، اما واشینگتن تا کنون اقدام موثری در مسیر حل و فصل بحران سوریه انجام نداده است.

ظهور گروه‌های تندرو در سوریه به ویژه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش که نتیجه سال‌ها بی عملی غرب و افزایش کشتارها علیه مخالفان بود، بر تردید دولت اوباما افزود. 

اکنون که روسیه برای حمایت از نظام اسد وارد عمل شده، مشخص نیست که دولت آمریکا در قبال بحران سوریه چگونه عمل خواهد کرد. 

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شنبه ۱۹ سپتامبر گفته بود که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت برود امازمان رفتنش در جریان مذاکرات مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کری پس از دیدار و گفت‌وگو با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا از روسیه و ایران خواست از نفوذشان برای متقاهد کردن اسد به مذاکرات استفاده کنند.

کری گفت که نیاز مبرمی برای از سرگیری تلاش‌ها به منظور یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه که در پنجمین سال خود به سر می‌برد و پایان دادن به بحران پناهجویان که هر روز تشدید می‌شود، احساس می‌شود.
 

هیچ نظری موجود نیست: