یونس عالی پور، ریس سازمان بازرگانی استان قم، پیش از ظهر روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه، در جلسه مشترک با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معاون این استان، با اشاره به وضعیت بازار عراق اظهار داشت:
«متاسفانه مدتی است که بازار عراق توسط کشور چین و ترکیه تسخیره شده و ایران جایگاه اولیه خود را در حفظ بازار عراق از دست داده است.»
رئیس سازمان بازرگانی استان قم، خطاب به تولیدکنندگان و بازرگانان این استان گفت:
«باید بیش از گذشته در راستای حفظ بازار کشورهای آسیای میانه ،عراق و حاشیه خلیج فارس تلاش کنند.»
پیش تر گزارش های متعددی در این زمینه انتشار یافت،که حاکی از بدبینی شهروندان عراقی به کالاهای ایرانی بود.
بسیاری از عراقی ها محصولات با برند ایرانی را بی کیفیت می دانند.
ماه گذشته حمید صاف دل، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب سیاست های کلی حمایت از صادرات خبر داد.
کمی بعد محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری نیز، در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، از ظرفیت های فراوان اتاق های بازرگانی و تعاون، خبر داد، و بر توسعه صادرات پافشاری کرد.
با این وجود جمشید نفر، دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، با بيان اين كه وقتي مستقل نيستيم نميتوانيم مستقل عمل كنيم، گفت:
«بايد كار را دست آدمهاي كاردان سپرد؛ اگر هر كسي در جايگاه خود باشد و وقت خود را مصروف اهداف و كار خود كند، بسياري از معضلات و مشكلات به سرعت حل ميشود.»
دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، تاکید می کند، «جوامعي موفق ميشوند كه به صورت تخصصي كار كنند.»
ایران در حالی جایگاه خود در عراق را از دست داده است،که هفته گذشته اتاق بازرگانی افغانستان، در پی اعتراض به ممانعت ایران از ارسال سوخت به افغانستان
تعاملات اقتصادی اش با ایران را تعلیق کرد.
عراق و افغانستان در یک دهه اخیر بزرگ ترین بازار کالاهای ایرانی بوده اند.
در همین حال واحد اطلاعات اکونومیست در تازه ترین گزارش خود از کاهش سهم ایران از صادرات جهانی در سال جاری و سال های آینده خبر داد.
بر اساس پیش بینی اکونومیست، سهم صادرات ایران در سال آينده برابر با نیم درصد خواهد بود و طي سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، سهم ايران از صادرات جهاني به کم تر از نیم درصد کاهش خواهد یافت.
«متاسفانه مدتی است که بازار عراق توسط کشور چین و ترکیه تسخیره شده و ایران جایگاه اولیه خود را در حفظ بازار عراق از دست داده است.»
رئیس سازمان بازرگانی استان قم، خطاب به تولیدکنندگان و بازرگانان این استان گفت:
«باید بیش از گذشته در راستای حفظ بازار کشورهای آسیای میانه ،عراق و حاشیه خلیج فارس تلاش کنند.»
پیش تر گزارش های متعددی در این زمینه انتشار یافت،که حاکی از بدبینی شهروندان عراقی به کالاهای ایرانی بود.
بسیاری از عراقی ها محصولات با برند ایرانی را بی کیفیت می دانند.
ماه گذشته حمید صاف دل، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب سیاست های کلی حمایت از صادرات خبر داد.
کمی بعد محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری نیز، در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، از ظرفیت های فراوان اتاق های بازرگانی و تعاون، خبر داد، و بر توسعه صادرات پافشاری کرد.
با این وجود جمشید نفر، دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، با بيان اين كه وقتي مستقل نيستيم نميتوانيم مستقل عمل كنيم، گفت:
«بايد كار را دست آدمهاي كاردان سپرد؛ اگر هر كسي در جايگاه خود باشد و وقت خود را مصروف اهداف و كار خود كند، بسياري از معضلات و مشكلات به سرعت حل ميشود.»
دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، تاکید می کند، «جوامعي موفق ميشوند كه به صورت تخصصي كار كنند.»
ایران در حالی جایگاه خود در عراق را از دست داده است،که هفته گذشته اتاق بازرگانی افغانستان، در پی اعتراض به ممانعت ایران از ارسال سوخت به افغانستان
تعاملات اقتصادی اش با ایران را تعلیق کرد.
عراق و افغانستان در یک دهه اخیر بزرگ ترین بازار کالاهای ایرانی بوده اند.
در همین حال واحد اطلاعات اکونومیست در تازه ترین گزارش خود از کاهش سهم ایران از صادرات جهانی در سال جاری و سال های آینده خبر داد.
بر اساس پیش بینی اکونومیست، سهم صادرات ایران در سال آينده برابر با نیم درصد خواهد بود و طي سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، سهم ايران از صادرات جهاني به کم تر از نیم درصد کاهش خواهد یافت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر