صفحات

۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

حکم اوباما برای فشار بر بانکهای طرف معامله با ایران


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا طی فرمانی اعلام کرد کشورش علیه بانک های خارجی که به ایران برای فروش نفت کمک می کنند، تحریم های جدیدی اعمال خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این تحریم ها، بانکهایی که معاملات مربوط به فروش نفت ایران یا تبادلات ارزی عمده مرتبط با شرکت ملی نفت ایران و نیز شرکت نفتیران (متعلق به شرکت ملی نفت ایران) را انجام می دهند، مشمول اقدامات تنبیهی خواهند شد.
بنابر فرمان جدید، بانک کونلون چین و بانک عراقی ایلاف برای ارائه خدمات مالی به بانک های ایرانی تحت فشار قرار می گیرند.
دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور اطلاعات تروریسم و مالی به خبرنگاران گفت: « ما انتظار داریم که اقدام امروز، تأثیر قابل توجهی بر توانایی عملیاتی (بانک های) کونلون و ایلاف در سراسر جهان بگذارد. »
این تصمیم آقای اوباما که روز سه شنبه، در آستانه رأی گیری در کنگره آمریکا در مورد تشدید تحریم های ایران اعلام شد، در راستای تحریم های نفتی علیه ایران و با هدف مجاب کردن تهران به همکاری با جامعه بین‌المللی در باره برنامه هسته اش صورت می گیرد. ایران تأکید دارد که این برنامه، اهداف صلح آمیز دارد.
این در حالی است که دور تازه مذاکرات ایران با گروه موسوم به پنج بعلاوه یک (شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان) درباره برنامه هسته ایران، به نتیجه‌ای نینجامیده است.
تدابیر اعلام شده در حکم ریاست جمهوری آمریکا در ادامه تحریم فروش نفت ایران است که از پایان ماه دسامبر گذشته اجرایی شد.
اطلاعات بیشتر 

هیچ نظری موجود نیست: