صفحات

۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

تحولات عراق: آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش


پس از اینکه داعش تهدید کرد وارد کربلا خواهد شد، نیروهای امنیتی و پلیس در این شهر به حال آماده باش درآمدند..
بر اساس گزارش وبگاه خبری «السومریه»، اینگونه تهدیدات داعش جدید نیست اما مقامات کربلا این بار تدابیر شدید امنیتی اعمال کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس پلیس کربلا در سخنانی گفت: استان کربلا یک استان مرزی و دارای مرزهای وسیعی است و طرح کنونی برای حمایت از آن ویژه و شامل تمرکز بر تمام مناطق و پوشش امنیتی آنهاست.

داعش در 35 کیلومتری بغداد

با وجود اعزام تعداد زیادی از نیروهای دولتی عراق برای نبرد با داعش در استان الانبار، برخی منابع عراقی از رسیدن نیروهای داعش به اطراف ابوغریب، در حومه غربی بغداد خبر داده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد: اعضای داعش با چند عملیات انتحاری خود را به اطراف شهر ابوغریب، در 32 کیلومتری غرب پایتخت عراق رسانده‌اند.
بنا به گفته این منبع، در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده که عاملان انتحاری آنها را هدایت می‌کردند، هشت سربازی عراقی کشته شده و 14 تن دیگر زخمی شدند.
این منبع نظامی گفت که انفجار نخست در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش در منطقه الحصوه در شرق فلوجه رخ داد و انفجار دوم پادگان ارتش عراق در بخش "گمرگ‌" در غرب شهرستان ابوغریب را هدف قرار داد.
وی خاطرنشان کرد که داعش تمامی منطقه صنعتی حد فاصل شرق فلوجه تا حومه غربی ابوغریب را به تصرف درآورده و نیروهای خود را در اطراف ابو غریب مستقر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: