صفحات

۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

مذاکرات اتمی؛ هشدار مقام روس به مذاکره کنندگان


معاون وزارت خارجه روسيه گفته است که می‌خواهد صحبت درباره تمديد تاريخ مذاکرات هسته ای مطلقا متوقف شود.
به گزارش خبرگزاری اينترفکس، سرگی ريابکوف، گفته: اگر ما اکنون در تمرکز بر نتيجه شکست بخوريم، شانس خود را برای نتايج مثبت کاهش می‌دهيم.
این اظهارات در حالی بیان می شود که روحانی روز شنبه گفته بود: ما در مذاکرات خودمان را در یک زمان خاص محصور نمی‌بینیم.
علی شمخانی، دبير شورایعالی امنيت جمهوری اسلامی نیز به تلويزيون المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان گفته: آنچه برای ما مهم است محتوای توافق است و زمان و ضرب‌الاجل را هرگز فدای توافق خوب نخواهيم کرد.
این در حالیست که معاون وزارت خارجه روسيه گفته: چه چیزی طی 3 ماه تغییر خواهد کرد؟ هیچ چیز. موضوع این نیست که چه میزان زمان بیشتری برای مذاکرات نیاز است اما موضوع ضروری تصمیمات مثبت است.

کری: خوش بین نیستم/امکان شکست مذاکرات

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهار نظری درمورد نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای گفت: امکان شکست آن هست. 

به گزارش ایرنا، جان کری در اولین مصاحبه خود بعد از عمل جراحی که با روزنامه بوستون گلوب انجام شده است، در مورد سرنوشت مذاکرات هسته ای گفت: در بعضی مسائل همچنان با سختی روبرو هستیم، این مذاکرات بسیار دشوار است زیرا بدبینی و مخاطرات پیش روی طرفین زیاد است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نتیجه مذاکرات هسته ای خوش بین است، اظهار داشت: من هرگز خوش بین نبوده ام ولی گفته ام که امیدوارم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حصول توافق هست، گفت: یقینا، اما در سوال بعدی مبنی بر اینکه آیا ممکن است مذاکرات شکست بخورد نیز افزود: بله. 

هیچ نظری موجود نیست: